Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 522 ggr
[-Dansmuus-]
0

Bra kamera?

Hej

Jag har en kamera som är , rätt så bra, Men problemet är att det inte gåpr att gå så nära.. Har ni några tips på billiga bra kameror?

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min canon powershot A75 som jag köpte förrförra året är faktiskt bra! Den har manuella inställningar så att man kan ta snabba bilder om man vill och man kommer hyfsat nära. Så deras uppgraderade versioner lär ju vara bra. Synd att min syrra har den kameran nu så att jag måste fota emd mobben. :(

Här är en bild tagen på min boesmani med den kameran.

Leta efter en kamera med bra närgräns och gärna manuell fokusering och slutare.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Elyria
0

#1 - Jättefin bild. Det är ju så svårt att fota fiskar - värre än möss…

Jag har nyss köpt ny kamera. Funderade på en Canon Powershot men det blev en Olympus SP-510UZ. Bra zoom, manuella möjligheter och lite billigare än powershoten.

amaira
0

Hej Dansmuus. Du har en digitalkamera förstår jag.

Själv gör jag så att jag inte fotar så nära, utan klipper bilden istället, efteråt. I datorns bildbehandlingsprogram.

Extrema närbilder får oftast dålig skärpedjup, dvs det är endast en mycket begränsad del som får skärpa.

När det gäller möss behöver jag dessutom oftast blixt, och den kan jag inte heller blixtra rakt i ögonen på dem, och skulle jag försöka blir bilden bara vit.

Såhär ser ett av mina foton ut i orginal. Ned minskad till 15% av den verkliga storleken, för att få plats i denna tråd.

amaira
0

Om jag istället klipper ut en bit av fotot, behöver jag inte förminska det. Då blir det såhär, oförminskat:

amaira
0

Nu väljer jag istället ut den vänstra musen, och klipper ut den så som jag vill ha den.

Den blev lite för stor för att få plats här. Så jag förminskar den ner till 75%. Voila! Här är den!

mandymoo
0

Den enda kameran som jag inte rekommenderar är HP. Jag har nu haft 2 st, varav en gått sönder 2 ggr o en 1 gång. Dom har bara lagt av. Jag har så länge garantin varit kvar fått dom utbytta…. har även varit i kontakt med HP o frågat om det är ett problem dom haft? Fick svar att nej då inte alls. Sen sitter man o kikar på tradera o ser att av 10 digitalkameror som säljs som defekta är 8 st HP o med samma fel - lite olika modeller….

Så jag kommer inte att köpa en HP igen det är helt klart.

Elyria
0

Jag har också haft en HP. Jag var jättenöjd så länge den funkade - men sen pajade den….

mandymoo
0

#7 ja just … sen pajade den *Ler*… Hur gick din sönder - mina har bara slutat att gå att starta - stendöda.

Elyria
0

#8 - Objektivet fastnade. Det gick att ta bilder men det blev bara sudd….

mandymoo
0

Det var ju synd… men intressant att hitta ett annat fel *ler*

Jag funderar på en Pentax nästa gång.