Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1411 ggr
smiff
0

Citron, Kiwi & Mango!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihöppa!!

Ja som endel tidigare läst hade jag ju jagat en mushane! Och hittade en..

Det var så att mamma berättade om att hon köpte två möss en gång för länge sen å sen blev det en massa möss (undra vf?? :P ) Så blev jag lite intresserad av att testa föda upp egna :)

Hanen jag köpte har blivit jätte snäll och mysig på EN vecka jag är jätte imponerad att han accepterade så snabbt.. Släppte ihop alla tre en dag så de skulle få lära känna varandra (Honorna bor tsm) så de nosade lite på honom och han på dom.. tjejerna var mer på honom än han på dom.. var dom för nära skrek han :P

Citron (Hona, svartvit) Kiwi (Hona, brunvit) Mango (Hane, gråvit)

Men så i förrgår och idag släppte jag ihop Citron och Mango.. Han var o nosade på henne osv. sen när han rörde vid henne skrek hon å sprang sin väg..

Brukar dom göra så? eller vill hon verkligen inte? Kommer hon låta honom göra det senare?

smiff
0

Söt tjejen Kiwi :)

smiff
0

Blivande mamman :) (Om hon nån gång kommer låta honom vill säga.. )

smiff
0

Och till sist den lille grabben :D Rödögd och urgullig!

ivanhoe81
0

så har det varit hos mig med när jag släppt ihop honor (som nu är bästa vänner)

de måste lära känna varandra ordentligt, det är min tanke om det hela

hur gamla är honorna förresten

smiff
0

ASå, honorna är systrar och bor tsm nu.. Men när jag släppte ihop en hona med hanen skriker hon när han nosar på henne och vill para sej.. Det är meningen med det hela att han ska göra det men hon tillåter inte honom.. Kommer hon ge upp? Men dom biter väl inte ihjäl varandra va? :S

ivanhoe81
0

de biter inte ihjäl varandra (då ska de vara arga och piska rejält med svansarna) jag bara berättade att mina honor pep och sprang ifrån varandra när jag satte ihop dem och nu är de bästa vänner så det kommer gå bra

smiff
0

Tänkte på hanen.. Honorna känner ju varandra och är goda vänner.. Det är den ena honan som skriker till hanen för han får inte nosa på henne.. Kommer hon tillåta honom att para sej? Vill ju verkligen ha små bebbar :)

ivanhoe81
0

jag förstog det, jadå det kommer hon tillåta tillslut

men hur gamla är honorna tänkte bara att det är inte bra att para för unga honor (det sliter väldigt på dem)

KerstinL
0

När man köper möss i zooaffär så är dom oftast runt 5 veckor och helst ska man vänta med att para dom tills honan är minst 4 månader.. När köpte du dina honor? Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

BMEXX
0

Men du ver ju hur det är med småglin.. tjej- och killbacieller och såntFlört

Grymt söta var dom iaf.

// Pabblo