En frisk mus kan ta hand om sin hygien själv så bad brukar inte vara nödvändigt, brukar heller inte rekomenderas. :)
Ja möss kan bada. Men som #1 säger så är det ej nödvändigt.
En liten fråga som kringgår detta ämnet, kan en mus ha badsand såsom hamstrar har?
#3 jag har det men det är inte nödvändigt där heller (mina får ha det för att de älskar och gräva men nu har de flyttat in sitt bo i den skålen istället)
Okej, för jag har nämligen köpt en bur som typ har ett inbyggt bad i övervåningen, det är liksom som en grop i själva våningen, om man säger så. Men om det inte är nödvändigt så kan man ju använda det som en matskål typ :)
oki, de tycker att det är roligt att gräva, så sanden lär åka åt alla möjliga håll för det gör den här då jag precis ställt in min förvarburk från ikea
men matskål blir nog bra det med, vad är det för sorts bur du köpt dig??
Min går på toa i sin sand (chinchilla sand) och det är väldigt praktisk för mig ellerfall :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#6 Det är en bur som fanns här i Växjö på Tassar & Morrhår, det var jättesöt inredning, kan ta kort på den lite senare :)
#7 Det är ju också rätt smart såklart :)
vilken söt bur ^^
Följde huset med buren?
// Elin B.
#9 då förstår jag hur du menar, väldigt fin bur
#10 jag tror att det gjorde det, för vi fick med en annan modell av hus vid köp av en miniduna (inte samma modell som på bilden utan en vanlig miniduna med 1 våningsplan)
#10 / #11 Ja allt som är i buren följde med, allt för 449 kr :)
#12 det bar ett bra pris ju
Ja jag tyckte det , särskillt när det var en så söt inredning :)
jo jag fick också ett hus med till min ena duna.. Fast anledningen till att jag undrade var för att just ett sånt hus som jstrom fick till sin hittade jag på leksaksavdelningen på Erikshjälpen ^^ tyckte det var ett sött hus till mössen så jag köpte det:P jag trodde det var nån sorts leksakshus till barn haha^^
// Elin B.
#15 Haha okej, men ja dom är jättefina dom husen :D jag såg ett annat hus på tassar och morrhår också, som var format som en ost, det tyckte jag va lite sött, särskillt till möss :P, så jag funderar på att spara ihop och köpa ett sånt sen ^^
#16 jag har sett det huset, det är verkligen sött för du menar väl det huset som finns på denna bild
http://www.ifokus.se/Images/ImageViewer.aspx?BinaryId=e4126cef-430f-4de3-813b-139f19d10a6c
och i tråden
#17 Aa precis, fast det jag såg hade lite fler ingångar och lite ljusare gul, men det är ungefär lika dant :D
oki då vet jag vilket du menar, tror att mitt ex har ett sådant dåhon hade möss (som fick avlivas pga skabb vid ögonen)
Jaså, vad tråkigt :/