Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 760 ggr
jossehhh
0

Puckel?

Hej!

En av mina nya musar har en konstig kropp, ungefär som en pyckel på skuldrorna, och sen en jättesmal korvformad lång bakdel. hon har även rätt tun päls, men är rätt pigg, och springer runt och skuttar med dom andra och verkar inte sjuk i sättet.

Har någon sett detta förut? Är det vanligt? Hon är köpt i djuraffär.

jossehhh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde bifoga bilden, dåliga bilder, men min kamera är trasig så det blir inte bättre :/

Så jag ritade av henne =D

KerstinL
0

Hon ser tyvärr inte frisk ut, eller så är hon väldigt gammal.. : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

jossehhh
0

Inte alls gammal, kanske tre fyra månader :/

det som är är ju att hela hennes kropp verkar ha tagit en konstig form?

Vattnadal
0

Hon är jättesjuk. Lämna tillbaka henne till butiken eller lägg pengar på att ta hene till veterinären. Inte troligt att de kan göra något när hon är så tunnpälsad och krum i ryggen dock.

Tunn päls är oftast ohyra, men kan även vara näringsbrist. Dina andra möss kan behöva en genomkoll de med, så att du vet säkert att de inte har ohyra eller kommer att bli sjuka snart.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jossehhh
0

Jag gissade på det.. Puckel eller sne ryggrad eller vad det är hon har är nog rätt allvarligt.. Dom andra mössen är fina i pälsen och har normata "proportiner", dom luktar som vanligt och har klara ögon..

Vet någon en bra musveterinär i göteborg? Hur stora tror ni hennes chanser är att bli frisk och "rak"igen?

UlrikaD
0

Har aldrig behövt ta några möss till veterinär i Göteborg som tur är. Men ring runt och hör på olika kliniker.

Hur många möss är det som bor tillsammans med henne? Kan ju vara idé att fråga veterinären ifall de kan kolla på de andra också ifall det är någonting smittsamt.

jossehhh
0

Okej, ja jag får göra det. Om hon kan bli bra igen så vill jag ju ge det ett försök.. Hon bor med den andra nya mushonan, men har lekt på samma lekplats där dom andra 4 brukar vara?

Vad brukar en genomgång av en mus kosta? kan man ta blodprover på dom? eller hur "långt" är det normalt att gå?

UlrikaD
0

Någon annan som varit med möss till veterinär kan säkert svara på den saken.

Vet bara att om man åker in med andra smådjur typ guldhamster så skiljer det sig otroligt i pris beroende på vilken klinik man åker till och vad det gäller Så det kan löna sig att ringa runt först.

Finns inget värre än att hamna nånstans där de först inte kan någonting om djuret man kommer in med och till råga på allt tar otroligt mycket betalt för det.

jossehhh
0

Okej, jamen då får jag ringa runt imorgon!

Om någon som vet läser får ni ju gärna skriva :)