Köpes
Hej.
Mushona köpes. Lugnt, trevligt och snällt temperament är det viktigaste, inte bitig eller så. Helst antingen svart eller ljus, inte agouti då jag redan har två agouti tjejer hemma. Ej rödögd. Kan köpas om några veckor/månader, har inte bråttom med att köpa en till, verkligen inte. =D Finns i sthlm, älvsjö. / Mvh Alexandra

ska du ha en till mus? =)

Jupp. :-)

Men du har tingat mus av tex mig…. sen sätter du ut annons också???? Sen söker du hane… blir inte allt detta lite mycket lite fort? Varför inte ta det lungt, lära dig, ta dom du har till utställning i petclass, se andra möss. Se till att du verkligen vet massor om möss, deras sjukdomar, lär känna dom du har. KOm på vad du har för mål med att börja föda upp, vad du vill ha, vilken variant. Leta upp djur i den varianten o starta där.
Är det den du redan har på dina honor så finns det nya att köpa den dagen du kommit så långt. Bara ett råd - ha inte för bråttom.

Nej, jag har ingen mus tingat av dig, jag har visat intresse för en mushona av dig - men det är ej säkert om jag hittar en annan. Får du några sötisar, en jag vill ha så tar jag den och ingen annan, jag letar bara en hona som jag ska ha, sen om Carro med vill ha en så får hon leta efter en hon vill ha. :-)
Vi har inte tänkt att börja föda upp, endast ta en kull. Jovisst , har läst på massa o så, har ni fler bra sidor om avel förutom svemus sida så länka gärna. :-) Har inge bråttom alls . Men tack för rådet!

Okey då inte tingat menvisat intresse… men varför skriva till uppfödare o sen samtidigt annonsera? För mig är det samma sak som om du egentligen inte är intresserad av en mus från dom kombinationerna jag har… utan bara en vilken som helst.

Jag annonserar med eftersom att jag verkligen vill hitta den rätta, jag tar inte de första bästa jag hittar, utan annonserar runt och skriver och hör till uppfödare vad de har att sälja eller vilka ungar som väntas, jag har inte visat intresse för ngn annan mushona än hos dig, här vill jag bara höra o se vilka som har honor till salu. Hittar jag en hos en seriös person, som jag verklgen vill ha, har träffat osv så tar jag den. okej.
Jag förstår dig, Chipper, jag gör också sådär. Inte bara går på "fakta" utan även känner efter med maggropen. Om jg ska ha ett nytt djur,s å vill jag gärna ha ett djur som jag känner lite extra för i maggropen när jag träffar den. För det behöver jag ju faktiskt några att välja mellan. "Personkemin" ska ju också stämma, inte bara stamtavlan.

#7 Åj, äntligen en som förstår mig! Instämmer i det du skrivit helt. :-)