Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 468 ggr
Mickvor
0

India & Puck + hissen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det exakt en vecka sedan jag hämtade hem mina två musflickor från Kerstin & Kent! De heter India och Puck och är helt underbara, pigga och nyfikna och älskar att klättra och utforska mitt skrivbord. De har enormt olika personligheter vilket är jätteroligt :) India är den modigaste av dem, hon är först fram för att undersöka nya saker och klättrar gärna upp i handen, men sitter nästan aldrig stilla. Puck däremot är lite försiktigare, men kan få en himla fart på kvällarna. När hon är i handen så är hon lugn och sitter och darrar så mycket att det kittlas, och hon tycker mycket om mat och äter gärna frön m.m. ur handen. (Just nu är jag dock lite orolig för dem då jag tycker att de ser krassliga ut, men jag skriver om det i ett annat inlägg..)

Idag städade jag buren och byggde en smart liten grej..nämligen ett rör som går rakt ut i luften över mitt skrivbord, haha ;) När mössen vill ut och springa på skrivbordet klättrar de upp och då sätter jag dit min hand som får agera "hiss". På så sätt hoppas jag att de ska bli mer säkra med mig och koppla handen till något roligt. I framtiden är planen att jag ska ta bort det långa röret, så att de själva kan gå ut och in ur buren som de vill. Men just nu vill jag ta vara på varje tillfälle till att hantera dem :)

En bild på buren och röret, där India posar snyggt och Puck sitter och putsar sig längre ner!

Mickvor
0

Söta India!

Mickvor
0

En äkta datormus…;)

Mickvor
0

Puck med de gigantiska öronen :D

Mickvor
0

En till bild på sötnosen…

ajanki
0