Buren Jenny
Funderar på att köpa denna till min mushane:
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/jenny-p-3967?osCsid=d32f3ed5b24f3fc2b1eea4b8d73df6ee
Den är stor och fin och det finns plats för en massa leksaker. Relativt billig också, tycker jag.. E ju en bra bur att ha sen också ifall det blir råttor i framtiden! Någon som har erfarenhet av den och sådär? Den ska ju passa till möss enligt ferplasts hemsida men man blir ju ändå lite osäker. Ska kanske maila dem och fråga om gallermått.
Vilket gallermått passar en mus egentligen?
Älskar mina stora små vänner..

Det ser jätte stor o fin ut - gallermåtten - ja jag använder inte själv gallerburar - så jobbigt att göra rent gallret varje gång *Ler*, men om jag tror att om det är max 1 cm så är det okey. Du ska väll ha en eng typ hane i den? Och inte massa små bebisar?

Precis. Han e ju engelsktypad. Ska maila o kolla.. Han har i alla fall inte rymt ur hamsterburen han bor i nu..
Men jag är nog inte så känslig att jag tänker skrubba gallret varje vecka. Tycker inte det luktar nå mkt nu och han har ju bott här i en vecka utan att jag har städat. Det ska lukta att man har djur! :)

Ja en del hanar luktar ju inte så man slipper stor rengörning varje vecka *ler*…
Buren ser jätte härlig ut att bygga massa kul saker i *ler*
När jag ska städa och tvätta till mina möss……. då tar jag bort allt, tvättar allt och tar en ny bur till dom, en som stått på väntning alltså :) Gör så en gång i veckan… det finns ingen liten städning här inte:P *haha*
Så jag har ett väldigt bra system :)

#3 Ja det blir skitskoj med en stor bur! Nu har jag hittat just den buren på annons i Gävle. :D
Jag kanske har haft tur med min hane då.. eller så kanske han kommer att lukta värre när han blir äldre.. :P Nä men som sagt jag är inte så känslig mot lukter. kanske har nåt fel på mitt luktsinne. :P Men pojkvännen har ju inte heller klagat och han är ju riktigt känslig för sånt där.
#4 Smart! Jag funderar faktiskt på att ha kvar lilla buren och ha den igång ändå. Kan vara praktiskt om man vill ta med honom till ett annat rum eller om han behöver sitta nånstans under städningen.

En hane tycker inte jag är så farligt… tycker själv att det är lite överdrivet detta med att hanar luktar… men får städa - men det gäller honor också…
Hanar kan lukta lite mer när dom är ca 4-6 mån, sen tycker jag att det avtar… har tex Torsten - han luktade inte direkt parfym när han kom ;) Men nu så luktar hans bur inget alls…