Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 1088 ggr
annastasia111
0

Musboll/ Matolja...

Jag har en musboll som är väldigt uppskattad…

Dock har den på sistonne börjat gnissla.

Jag smörjde då den med lite matolja på en tops…

Nu undrar jag bara om nån vet att matolja inte är farligt för möss o få isig, för naturligtvis kände dom doften o slickar i sig… =S  

Tacksam för svar =)

ivanhoe81
0

mad för matolja använde du??
jag tror inte att det är farligt för dem så länge du inte använder motorolja eller liknande (men det borde ju alla förstå)

LillyB
0

Det är ingen fara, men olivolja är lite bättre. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

annastasia111
0

Pust… Tack…

Naturlish va de bara MAT olja, inte MOTOR olja… =)

ivanhoe81
0

jag skrev det bara på skämt, förstog att det inte var det du använde när du skrev matolja

SimplyLuck
0

#1 haha XD

// Elin B.

Vattnadal
0

Jag smörjer mina jul med smörjolja, för den är äcklig, så den får vara kvar och smörja julet. Matolja slickar de i sig på en gång och gnisslet är tillbaka…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

annastasia111
0

Smörjolja?

Jag fick med en liten vit flaska med ngt i när jag köpte en vipp-bräda fr Djurmaxi.. kan det vara ngt sådant?

Tack för alla komentarer, man vill ju inte göra några fel med dom små liven =D

[Kamillah]
0

#7 det du pratar om är lim.. kanske inte så bra att smörja saker med då det kommer gå MYCKET trögare istället :D hehe

annastasia111
0

OJ… :-O

Men varför i heöa fridens namn skickar dom med LIM till en färdigmonterad vipp-bräda?

Trodde de va ngt smörjande men har inte öppnat den än…

& struntar nog i det, nu =D

Efter Matolje smörjningen går musbollen "som smort" hihi….

[Kamillah]
0

#9 Satt och funderade på det sen och tänkte att jag kanske hade fel.. men tror nog fortfarande det är Lim. Det har jag iaf fått med då jag köpte ett trähus till mina möss.
Men det kanske är för om något råkar gå sönder eller så?

Grodan
0

Jag brukade smörja gnisslande mushjul i stål, med symaskinsolja. Mössen är inte så dumma att de slickar bort det, vilket de dock gör med matolja. Dessutom tycker jag att matolja har en tendens att fetta till pälsen på dem när de springer i hjulet… Dånnt laijk!

Vad gäller plasthjul så funkar inte olja så bra tycker jag så jag brukar använda tejp istället. Det funkar faktiskt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️