Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 629 ggr
kaniniz1
0

En liten fråga

Jag har 2st tam möss honor. Och VARJE gång jag håller i nån av dom så pissar dom på mig och nu undrar jag om nån här vet varför dom gör så? Även så brukar den ena bajsa också=/

Går det att få dom att sluta? Eller hur gör ni andra som har detta problem?

Verkligen inte roligt att bara kunna hålla dom i några min ibland inte ens det så är man full i piss…

ivanhoe81
0

bajsar det gör mina med, och det är ju bara att slåner skiten i buren (eller torka av sig på ett papper)

hade du sagt hanar så hade det garanterat varit revirmarkering men jag vet inte (honor kan ju markera sitt rivir med ju visserligen)

Zannnna
0

Om mössen är osäkra och nervösa kan de ofta kissa och bajsa på sig. Mina möss bajsade mycket i början när jag tog upp dem och jag nyss hade köpt dem och de var rädda för det mesta, men nu när de är säkra på omgivningen och är trygg med mig händer det väldigt sällan.

SimplyLuck
0

Mina kissade också i handen på mig i början :P nu kommer det kanske en liten bajs nån gång men det är rätt sällan :)

// Elin B.

StillaSinnet
0

Jag kan tänka mig att magen kommer igång en del när de får komma ut och springa också. Mina bajsar rätt friskt på bordet där de busar runt, alltså inte nödvändigtvis bara i handen, även om det händer där också

Glad

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare