Cancer?
Upptäckte precis att Spike har en böld av ngt slag. Troligtvis cancer. Kan man operera möss, eller ska man bara låta det vara så länge han är pigg i övrigt?
golf.ifokus.se

Tack för att ni är sämst på att svara här inne :)
golf.ifokus.se
men hallå, nu vill ju jag verkligen inte svara…
tycker alla medlemmar här är jätteduktiga på att svara… och jag som värd kan luta mig tillbaka och bara läsa… 

Varför har jag inte fått ett enda svar på hela dagen då? Någon måste ju veta ngt/ha en åskit iallafall :P
golf.ifokus.se
Jag tror att dom flesta väljer att inte operera sina möss, men många vill nog kanske ha ett utlåtande från veterinär.. Jag skulle nog ringa till en veterinär och be om rådgivning.
Bölder kan ju vara en del olika saker.. Godartad cancer, elakartad cancer, inflammerade hårsäckar, fettknölar mm mm så det är lite svårt att gissa sig till vad det kan vara, speciellt när man inte ser musen irl. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Om du själv anser att du vill ge musen en chans… men vänta nu… en hane???
var sitter knölen? kan du ta foto?

Jepp, en hane… Knölen sitter vid vänster skulderblad.
golf.ifokus.se
#1 Vi kanske har ett liv ;)

#7 Men tänk på stackars Spike som kanske inte har ett snart :(
golf.ifokus.se
#8 Då föreslår jag att du besöker en veterinär om du är orolig för hans hälsa.
#6 Hur gammal är han? Kan du se om huden är röd vid knölen? Och kan vi få se foto?
Det är jätteovanligt att hanar får tumörer. Jag tror mer på talgkörtel eller varböld

Han är 1 år och 4 månader. Kan se om jag kan få kort på det imon. Vad jag har sett så är det inget rött, men har å andra sidan inte kollat under pälsen. Märkte inte förrän igår att det var ngt där. Det är liksom under huden, så det är ingen förändring i pälsen.
golf.ifokus.se
Ok, han är rätt gammal om han är engelsktypad. Är han svensktypad är han ännu lite ung för att få tumör.
Sitter knölen löst eller är den förankrad i kropp, vävnad, muskler?
Hanar KAN ju få juvertumörer de med, men det är jäkla ovanligt…

Den går att flytta runt.
golf.ifokus.se

:o
min mus har oxå en knöl :o
i nacken, det ser ut som ett sår, men är rött och ''uppkliat'' (om ni fattar) men hon är lika pigg som vanligt ju :o vad kan det va ? :(

#14 eezaaah: Kan vara skabb eller annat snusk, det bör du kolla upp. Har du bild?
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

17#
går inte att få bild på henne, spattig som en..spattig sak :o kommer inte på ngt spattigt att gämföra med 
men jag ska försöka.
förresten har det gått bort ganska bra, känns inget längre men syns om man ''flyttar'' pälsen så man ser skinnet.