Årets andra kull
är född. Ja det hela hände i tisdags den 16 då föddes 10 små sötnosar. Mamma är vår speciella mus fröken Gremlin och pappa en härliga gos och luddbollen Bubbelmus…
Har inte titta närmare på dom men några blir ljusa och andra 2 färgade…ska bli kul att se vilka färger jag fått.
Bilder på föräldrarna finns på min hemsida

Mums, Gremlin såg ut att vara en fin dutch-Vånnabi!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Grattis!
Vilken underbar hane! Honan är också så fin! Täta uppdateringar vill jag haaaa!!!! Och en uppdaterad hemsida vore inte fel 
Vad blir det för hårlag när man parar texel och astrex?
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Nejmen oj så små och söta! :) Grattis till 11 fina muslingar!
Aha, lite bandade snuffisar <3
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Ser ut att kunna bli mycket sötnosar där!
måste sätta en tass här för att följa!
grattis till fina muslingar

Tackar!! Små pluttarna är så söta :) efter som pappa Bubbelmus fanns kvar när pluttarna var födda så får han fortsätta bo med sin familj, och han är en fin pappa han ligger hos ungarna precis som mamma Gremlin. Dom hjälps åt att hålla koll på dom små.
Nu är ju Gremlin troligen redan om parad men när behöver jag ta ut Bubbelmus från sin familj? En vecka innan beräknad nedkomst för Gremlins kull 2 ??

Ungarna växer som dom ska men Gremlin är mer än lovlig orolig för sina små, igår fick hon för sig att flytta hela boet tvärs genom buren…vet inte vad som stressat henne.
Men Gremlin är en fin mamma även om hon är lite "hönsmamma", Bubbelmus tillbringar lika mycket tid hos dom små som Gremlin, oftast ligger hela familjen tillsammans iboet :)
Men jag tänkte höra mer er vilka färger som kan finnas på dom små?? jag är kass på genetik men vet att det finns många här som är duktiga.
Så på mammans sida finns det
Siver Agouti Banded, Blue, blue even, agouti, agouti banded, black, black banded
På pappas sida finns
Beige fox, sen är det bara massa okänt…
Ser ju att det är både enfärgade och teckande, finns banded med pannfläck i minst två färg varianter…hat fått en himmla dålig bild nu på morgonen men vill inte ner och pilla i buren när Gremlin är så hönsmammig.
Grattis till bebbarna! Jag førälskade mig ju i Bubbelmus før ett tag sen…så hadde vi bott närmare varann så………………….
. Och ungarna blir två färgade eller mörka och inte ljusa som jag skrev förut…