Kartonger
Bygger då och då små "lekhus" till mössen av kartonger. Det gillar de verkligen! Men som de möss de är så är kartongerna snart söndergnagda. Vad jag undrar nu är om ni vet om någon sorts kartong som är farlig för dem, då de gnager? Jag har hittills använt mig av ofärgade kartonger som varit stämplade som miljövänliga, så jag skulle inte tro att det är farligt. Men skulle vilja veta om vad som är farligt så man kan ha koll framöver också.
Mvh Therese
Banan kartonger skulle jag inte ha till djur då de sprutar ngt på banarnerna i dem.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#1 - Bra tanke där! Kartongerna i sig kan vara miljövänliga, men det i dem kan ha besprutats av något. Jättebra att du tog upp det, så man håller koll på även vad som funnits i kartongerna :-)
#2 Lukta i en banan kartong så känner du de luktar. Bra kartonger att packa ner saker i men inte kläder eller sängkläder det får man tvätta om sedan för de luktar sedan banan kartonger.
Så banan kartong skulle inte jag ge möss eller andra djur.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag brukar inte heller ge såna kartonger som har en liksom glansig yta, nästan plastig. Vet inte om det är nåt farligt men känns inte ok.

Mmm, har samma policy som du, dreamiz.