Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 2010 ggr
jossehhh
0

Bäbisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket tidigare än jag trodde har bäbisar börjat komma.

Har vart bort över helgen och innan jag åkte såg ingen "bäbistjock" ut, men nu är det i alla fall:

2 bäbistjocka honor, den beiga och den bandade, båda med svarta ögon

1 smal hona, den gråa som aldrig vart tjock med röda ögon

3 små bäbisar.

Jag är inte alls redo. Och har lite frågor:

1. Ska jag låta alla honorna bo kvar tillsammans när dom får bäbisar allihopa?

2. Kan den "smala" ha fått tre bäbisar? eller har en av dom andra tjockisarna fött tre och sen "slutat"? Alla tre var liksom ute och kom upp i handen så ingen låg och födde.

3. Bifogade kort på bäbisarna, och den "vita" har ljusare ögon, ser dom ut att bli röda? om dom gör det, borde det väl vara den smalas bäbisar?

4. Ska jag göra ett strörre bo så alla får plats, om dom nu borde få stanna tillsammans, eller vill dom ha vars ett?

Magda
0

har inga bra svar men sätter en tass här för att följa hur det går!

jossehhh
0

Jag har byggt en låda som man kan öppna locket på, och tagit bort pringles-burkarna som dom bodde i innan, det är rätt svårt att kolla hur det är med dom i ett rör ju. Och nu borde dom få plats med i värsta fall 20 bäbisar till i det nya huset, för jag har fattat det som att det är bäst att dom får fortsätta bo tillsammans och ta hand om alla bäbisarna?

Vet fortfarande inte vem som är mamma till dom tre som finns nu.

jossehhh
0

Är ungefär säker på att det är den smala som bara fick tre bäbisar :)

jossehhh
0

Nyfiken tjockis?

jossehhh
0

Haha, dom ser ju rätt roliga ut när dom klättrar och håller på när dom är så tjocka =D

jossehhh
0

Dom ser ut att bli: en svart, en grå och en beige tycker jag. Och det beiga har nog röda ögon.

jossehhh
0

Inatt fick den bandade 7 bäbisar.

Och dom har dom "tillsammans" med dom bäbisarna som är några dagar äldre

Vattnadal
0

#6 Jag skulle gissa på en agouti, en argente och kanske en svart? Det blir lättare att se när de fått all päls.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jossehhh
0

Okej =D Vi får vänta och se hur det blir! spännande!

jossehhh
0

Puh.

Alla bäbisar framme.

21 st blev det, en fick tre , en fick sju och en fick 11 >.<

Ser ut som massa räkor och tre sälar =D

Magda
0

ojoj 21st!! det är många möss det :) väntar med spänning på att de ska få päls Skrattande

jossehhh
0

Idag fanns det bara 13 bäbisar =/ dom tre stora och tio små, en av dom små hittade jag i andra änden av boet under ströet, iskall, men den levde så jag stoppade "tillbaka" den till högen på andra sidan och hoppas han klarar sig.

Kullarna var ju verkligen inte planerade och det var jättemånga bäbisar. fast nu känns det ju ändå inte alls skoj.. Jag undrar vad dom har dött av, om typ mammorna har dödat dom? Dom har ju mat så av hunger kan det ju inte ha vart..

StillaSinnet
0

Har mammorna för många bebisar att pyssla om så äter de upp några helt enkelt.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

jossehhh
0

Nu har dom tre äldsta fått päls =D

Vattnadal
0

Med päls, så säger jag som jag gissade sist, agouti, argente och svart. Pannfläckar på agoutin och den svarta, kanske vita magfläckar oxå, så att de är berkshire?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jossehhh
0

Jag tror mig minnas att dom har vita magar, mammans "linjer/släkt" verkar ha galet starka anlag för det >.<

jossehhh
0

Nu har dom öppnat ögonen lite =D