Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1312 ggr
fiffiluren
0

Möss i Kiruna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå! Länge sen jag skrev något här inne, men jag håller fortfarande på med möss, eller vad man nu ska säga :)

Det är så att jag ju förlorade min gammeltant i januari, så min "flock" reducerades från tre till två möss.

Grejen är den att jag hemskt gärna vill fortsätta med möss (bara som sällskap, inte avel eller nåt) och mina damer är nu ett och ett halvt. Orosmomentet är väl att en av dom ska trilla av pin och lämna sin syster ensam, så nu till min fråga: Finns det möss i Kiruna?

Jag börjar leta redan nu så jag vet om det finns eller inte. Jag är intresserad av att köpa en eller ett par honor i va ålder som helst (förutsatt att hon fungerar med mina tjejer). De har introducerats förut med äldre hona (den som gick bort tidigare) och det fungerade som en dröm, kunde inte gått bättre.

Färg spelar absolut ingen roll, inte heller ögonfärg. Ett par önskemål är dock att den/dom är korthåriga och helst inte är agouti (då båda mina är det i olika nyanser)

Vill ni veta mer om mig och hur mössen bor och lever nu så är det bara att antlingen skriva i tråden eller pm:a. Men poängen med tråden är att i grunden se om det finns möss i stan.

Just nu är jag i Falun och kommer att vara kvar här i minst en vecka till, antagligen längre. Tjejerna är kvar hemma i Norrland. Har velat slänga upp en sån här tråd i månader och hade tänkt vänta tills jag kom hem, men nu kliar det i fingrarna (speciellt efter att ha sett alla fina bilder på nya möss i hemmen där ute Flört)

Jag skulle också kunna tänka mig att ta mig till Gällivare med buss eller tåg (ev bil) för att kolla på möss. Åker också ett par gånger om året till Piteå/Älvsby trakten.

PS: en liten grej till är ju att de helst inte ska komma från rymningsbenägna linjer eller visa tendenser till att vara rymmare då mina möss bor i gallerbur. Det finns även dunaburar om det skulle gå åt fanders.

fiffiluren
0

Ett plus är ju också om de är vana katt sedan innan då jag har en, men det är inget måste. Mina tjejer har hanterat introduktionen till katten mycket bra så dom har bevisat att det går Glad

SimplyLuck
0

Jag bor nog så långt ifrån Kiruna det går att komma i sverige ;) men ville säga att dina mustöser är supersöta ^^

// Elin B.

fiffiluren
0

tack så mycket :) jo det verkar alltid som om man bor i världens ände när man har vissa intressen, däribland djuren, finns inte mycket i Kiruna.

LillyB
0

Hoppas verkligen du hittar dina möss! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, nu vart det så att jag blir kvar länge i Falun än det var tänkt innan, så jag kan börja leta efter småttingar här också. Kan även tänka mig att fara till borlänge.

har ni frågor om bur eller foder så skriver jag gärna upp det (hade skrivit ett långt inlägg om det men så pajjade internet och allt försvann Skrikandes).

Bifogar en bild på lite exempel på hur buren kan se ut efter städning.

Samma krav som innan, helst korthårig, och inte agouti.

I värsta fall får jag väll köpa i djuraffär men det är inget som lockar. Kanske att jag kan ta mig till nån naturbruksskola och hitta några (min gamla borde ha, men det dröjer ett tag till innan jag kan ta mig dit…)