Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 2327 ggr
jstrom
0

Hon äter inte?

Jag är lite orolig över min lilla flicka, jag är orolig att hon inte äter nånting.. jag har sett i andra inlägg att dom helst ska ha lite lättare och mindre föda när dom är så små.. hon är ca 5 veckor gammal nu och jag hittade ingen speciell matblandning för musbebisar.. så jag köpte nån sagolik blandning jag hittade på Arken och plockade ut dom största bitarna och gav henne dom små fröna och allt det andra som verkar vara lätt att äta för hennes storlek. Men jag la märke till att hon sitter mest i matskålen och gräver och skvätter ut all mat i buren.. så jag ser liksom inte om hon äter nåt eller om hon bara gör så för att det är kul..

Kan någon snälla tipsa om någon annan mat man kan köpa till henne så jag kan garantera att hon äter och blir mätt och inte dör.. Är jätteorolig :(

Tacksam för svar!

Muszimba
0

En del möss skvätter ut maten i buren och sedan när ingen ser så äter de av det utskvätta.

Att du inte ser henne äta är inte alltid så lätt, beroende på hur länge du har haft henne. Är hon ny hemma hos dig så tar det lite tid innan hon vänjer sig vid att bo hos dig. Är hon ensam eller har hon någon kompis? De är nämligen flockdjur.

jstrom
0

Jag har henne ensam, just  för att hon är så liten.. men jag har redan snackat med en om att köpa en liten kompis till henne, men jag vet inte när det blir av.

Muszimba
0

När man köper hona så är det minst 2 stycken pga flockbehovet för dem. Jag hade köpt så fortsom möjligt nu när hon är så pass ung också, det är inte kul för en lite mustjej på 5 veckor att vara själv.

jstrom
0

Men det är jättemånga som har sagt att dom kan leva själva, att det inte är några problem för dom.

Muszimba
0

Det är oftast hanar som inte kan gå ihop med andra hanar. Just nu så har jag visserligen bara en hona, men det är pga att jag var tvungen att låta min andra hona somna in då hon hade en tumör. Håller på att leta ny kompis till min ensamma hona. Har hållt på i 6 år med möss nu och har haft ett antal..

jstrom
0

Okej.. men sålänge hon inte dör utan att ha en partner så tror jag hon klarar sig rätt bra.

jossehhh
0

# 6

Jag tycker du borde ge bort din mus. Det står i lagen att dom ska ha en kompis. Visst, hon dör inte, men skulle du vilja leva i din legenhet helt ensam hela ditt liv? Du dör ju inte av att va ensam, men det kommer aldrig bli någon lycklig mus, eller ens i närheten av lycklig mus. Jag blir jättearg på dig. Du borde inte ha mus. Fattar inte varför dom sålde till dig.

jstrom
0

Men ta det lugnt :S jag sa ju att jag skulle köpa en.. läser du inte ens vad jag skriver? Jag kanske inte har pengar just nu, utan kanske får vänta en vecka max, sen ska jag köpa den. Och jag tänker inte slarva och köpa en i en zooaffär för dom är helt förstörda där, jag vill ha en snäll mus som kommer direkt från en uppfödare, just därför väntar jag! Hade du läst vad jag skrivit så hade du sluppit bli arg

jossehhh
0

"Okej.. men sålänge hon inte dör utan att ha en partner så tror jag hon klarar sig rätt bra."

Jag tycker du är konstig. Varför köpte du bara en från början?

Jag vill inte vara elak. Men du verkar konstig. Hur ska du ha råd till veterinär osv om du inte har råd att köpa en kompis?

jstrom
0

För ingen hade informerat mig om att jag skulle ha två i samma. Jag frågade uppfödaren klart o tydligt om man kunde ha dom ensamma utan att behöva ha en partner och hon sa ja, och jag litade på henne just med tanke på att hon är uppfödare, eller jag vet inte om hon är uppfödare, det kanske var hennes första kull.. men hon hade massa ungar iaf.
Och jag har redan lagt undan en hög pengar som ska gå till Veterinär osv.. och jag vill inte ta av dom pengarna till att köpa en kompis, men jag kan ju å andra sidan fråga föräldrar om pengar.

Och ursäkta mig så himla mycket att jag är konstig då..

jossehhh
0

Hm. Du borde ju läst på lite innan.

Förlåt om jag var elak.

Hoppas det ordnar sig med din lilla mus.

Muszimba
0

Att jag och jossehhh påpekat att hon behöver en kompis är just för att de inte ska leva själva. En ensamlevande hona kan faktiskt deppa ner sig totalt, det har jag faktiskt varit med om.

Som jag dessutom skrev i #5 så har jag hållt på med möss i 6 år och sitter i Svemus(Svenska Musklubben) styrelse.

Den som födde upp din hona lär inte vara med i Svemus och verkar inte kunna så mycket om möss om man går på vad du skriver om att hon sa till dig. För då skulle hon säga att de ska vara minst 2 i samma bur.

jstrom
0

Antagligen, men jag visste inget om henne, men antog att hon kunde mycket om möss eftersom att hon eventuellt hade en egen uppfödning..

jossehhh
0

Hm. Jag försöker vara snäll.

Men att blint lita på en tjej som "kanske" har uppfödning, är ju väldigt dumt.

Innan jag skaffade mina möss läste jag allt jag hittade, för att jag VILLE veta om möss, det var roligt och jag kunde liksom inte få nog av kunskap och information om dom. Du verkar typ ha frågat henne och sen skitit i att ens kontrollera det. Det är rätt illa. inte alls ansvarsfullt eller okej.

Muszimba
0

Och det är inget mot dig som person som gör att vi sa som vi sa, utan för att vi bryr oss om djuren och att de ska ha det bra. Hoppas att du inte tar illa upp, utan tar det på rätt sätt.

Ju mer man frågar, dessto mer lär man sig här i livet.

jossehhh
0

Precis. Har du prövat ge henne välling och barnmat?

ivanhoe81
0

jag brukar ha underlatblandning i min blandning, jag har ungar som är runt 2,5 veckor här hemma och de sitter i matskålen och gnager i sig just det

hade du inte bott så långt från mig så hade du kunnat "låna" en mushona tills du fått pengar att betala den (har ju 4 i en flock och 2 vuxna tillsammans med 10 ungar i en)

jstrom
0

#16 Vad  för sorts barnmat kan jag köpa till henne då? För dom får väl inte äta för starkt heller? Men kan man köpa sån puré typ? Jag funderade på det först faktiskt, men jag var inte säker på om dom kunde äta det. Och när det gäller välling vad för sort ska dom ha då?

Tallullah
0

Vanlig barnmat på glassburkar är bra musmat…med lam,fisk etc etc..om du køper mat som är beräknat før 3 4 månaders baby så får du inte stärk mat..annars är barngrøt bra…majs och ris..

Vattnadal
0

Fast jag envisas med att husmanskost är bättre. Hellre kryddad mat (om man undviker chili och extremt kryddat) än att ge konstgjord näring som de tillsätter i barnmaten.

Äter man lax och potatis, ge det. Äter man makaroner och korv, ge det. Fil eller yoghurt, frukt och grönt, ägg, pannkaka, ris, stuvningar, kyckling od. det är nyttigare med färsk mat än burkmat!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jstrom
0

#20 Så jag kan i princip ge henne lite mat efter varje måltid jag äter? Om det inte är allt för kryddat då alltså.

UlrikaD
0

Inte för att vara dum på något sätt nu men du har en tråd som heter "få den tam"

I den tråden skriver du att du ska hämta en musbebis. Jag har specifikt frågat dig i tråden om det är en hane du har tingat i och med att du bara ska ha en istället för flera….och du skriver ja.

I den andra tråden där du ber om namnhjälp ber du om hjälp om ett namn till en hane.

Så info har du fått!

Men ifall du skrivit att du tingat en hona istället för en hane så hade du fått info av många fler.

jstrom
0

#22 Asså jag hade tingat en hane, och hon gav mig en, men jag upptäckte senare att det var en hona. Inte så värst lätt för mig o veta, så skäll inte ut mig innan du vet!

UlrikaD
0

#23 På vilket sätt skällde jag ut dig? Jag sa bara att du skrivit att du tingat en hane. Hur ska någon kunna veta att den du köpte den av gav dig en annan om du inte säger det själv?

Dessutom lär ju "uppfödaren" inte ha särskilt stor koll om hon inte vet vad hon ger dig för mus.

jossehhh
0

Jag tycker du som skapat tråden verkar lite oseriös och oengagerad i ditt musägande, men det är ju lätt att få en felaktig uppfattning när man skriver såhär.

Har du fått ett annat kön än det du betalt för borde du åka och byta eller lämna tillbaka musen. Hur hittade du denna "uppfödare"?

Och för att öka din trovärdighet och kanske inte få så mycket skit för att du säger olika saker helatiden, så skulle en liten genomgång från det att du var och kolla på musen till nu vara bra ju, så vi fattar hur allt har gått till och kan reda ut alla funderingar :)?

ivanhoe81
0

tillochmed jag har bättre koll på kön än vad den "uppfödaren" har verkar det som, jag har ju läst tråden om hur man ser skillnad på musungar och jag har ungar just nu och jag håller på att försöker se skillnad på dem just nu, det går men är extra svårt när de är 3 veckor imorgon och bara ska springa omkring och absolut inte sitta still och bli betraktade

så du är helt säker på att det är en hona du har nu eller? ville bara vara helt 100% att du är säker

och det med maten som jag skrev högre upp så är underlatblandning väldigt bra för det får mina och ungarna sitter ganska mycket i matskålen och gnager i sig den maten

hoppas det blir bra för den lilla tösen och att hon får sig en kompis snart

jossehhh
0

Ett tips att kolla kön är att kolla efter bröstvårtorna! på tjejerna syns dom och inte på killarna! speciellt när dom börjar få päls, då var det extra tydligt!

jstrom
0

Jag ber om ursäkt till alla för mina otroligt dåliga egenskaper hos djur. Jag kan inte hjälpa att jag inte är expert.. kanske därför jag skapar mina trådar för att jag vill veta. Och sen jossehhh, jag kan inte åka till uppfödaren igen för hon bor i Sthlm och jag bor i Växjö, och det är inte så lätt att ta sig dit hur som helst..

Men om ni tycker jag verkar dålig djurskötare så får jag väl ge upp min dröm om djur över huvud taget då..

ivanhoe81
0

alla är nybörjare någon gång, det är väldigt bra att du frågar då du är osäker

läste på någon som hade lagt in text där jag har skrivit man lär sig så länge man lever, texten lyder

**hellre fråga och verka vara dum, än att inte fråga och fortsätta vara dum
**

tycker att alla ska få prova på att ha möss eller något annat djur någon gång, det är ju på det sättet som jag lärt mig ta ansvar för vad jag sysslar med sedan kan man få världens bästa vän på köpet som stället upp för en och någon att kela med (det får jag ut av mina möss iallafall)

jstrom
0

Tack Ivanhoe, för att du förstår hur jag tänker! Jag känner mig helt nertryckt och nästan förolämpad när jag hör folk prata om djur och sedan "trycker ner mig" med deras bättre kunskaper, o jag säger inte att det är med flit, men det är bara hur jag tolkar det. Jag tycker att alla ska få en chans här och ge sig in på något sånt här, och våga få fråga, och därefter få snäll respons, och kanske rentav folk som stöttar en osv.

Jag skulle skaffa ödla tidigare men tänkte efter o det var inte riktigt för mig, men jag hade inte en enda bakom som stöttade mina beslut, allt var kritik på att jag inte hade tillräckligt med kunskap om ödlor, eller inte visste nånting om dom, och det tryckte ner mig så mycket att jag la av helt och hållet, men det känns inte mycket bättre på detta hållet heller.. jag får sånna där tankar o känslor att ja vill ge upp nu också, att bara ge bort min mus och aldrig skaffa djur igen för jag vet det kommer sluta lika dant igen så fort jag skriver här..

ivanhoe81
0

det blir såhär i diskutionsforum tyvärr, några som tyvärr tänker "men det här borde ju alla veta ju" och kan bli irriterade att ex någon som dig inte vet det

jag kunde inte mycket då jag började med möss, tänkte att de var likvärdiga som råttor och skaffade 2 hanar, skit fick jag för det då de började slåss efter ett tag, tänk inte på de som trycker ner dig för att du inte "kan" något för det gör ingen i början

för mig är det självlärt av erfarenhet + att jag har läst Artiklar och sådant här på mif

jag har också känt mig som dig nertryckt när jag frågat något, men jag har börjat lära mig att inte lyssna på andra när de pratar skit om en utan försöka tänka på allt positivt som man gör med djuren istället

jag tror att du gör allt för att bli en bra djurägare, det märker jag på dig för en dålig djurägare skulle inte ens gå och ställa frågor när de behöver råd och tips om något utan låtit det vara som det är

så jag tycker att du är en bra djurägare för du försöker tänka med hjärtat inte efter pengarna (även om det är så att alla inte kan ha råd med allting från början)

jossehhh
0

Hm. Jag kanske är på morgonhumör.

Men jag tycker inte att en mus ska få lida och bli misskött för att du ska lära dig ta ansvar. Du borde skaffa en mus-mentor, som kan vägleda dig och rädda din mus från att må dåligt.

Att du blir nertryckt med dina djur-ideér kan väl vara för att dom inte är så genomtänkta eller för att du har negativt folk i din omgivning.

Skaffa gärna djur men läs på ordentligt INNAN och ha en liten buffert för oväntade misstag.

jstrom
0

#32 Du är verkligen på morgonhumör. Du verkar ju inte ha några problem att trycka ner folk iaf.

ALLA borde få en ärlig chans att kunna lära sig av sina misstag, skaffar man sig aldrig något djur, lär man sig heller alrdig att ha hand om ett, att bara läsa om ett djur på internet gör inte att man har bättre hand om dom, man måste kunna få prova på att verkligen ha ett djur, att lära känna det, och på så sätt kunna lära sig ha hand om ett o kunna ta bra hand om det. Jag har läst mer än ni anar, men ni verkar ju ändå trycka ja inte kan nånting.

Detta ska föreställa vara ett rättvist och seriöst forum, men jag tycker då inte det här är så värst rättvist när folk trycker ner en hela tiden. Man skapar trådar för att få hjälp!! Inte bli nertryckt! Jag förstår inte ens hur du har mage till att göra det, mot någon du itne ens känner o vet vad som pågår hemma hos mig med mina djur. Du säger du blir arg på mig, men det jag som ska bli arg på dig! Du fattar inte hur mycket du kan förstöra för folk när du håller på såhär, du ger mig för f*n inte ens en chans att få bättra mig. Ge dig för h*te

Muszimba
0

#33 Alla har vi varit nybörjare med möss här inne. Många som har varit här länge har sett väldigt många olika frågor som man har blivit frustrerad över hur den personen kan skaafa ett djur. MEN det är hur man uppfattar frågan från personen det är så olika.

Om uppfödaren tyckte sig se att det var en hane så förstår jag dennes påstående om att den ska vara själv. Men om det är en hona så ska den förståss ha en kompis. Hade jag personligen fött upp den musen som du har och fått indikation på att det är en hona, så hade jag visat en god sida och sagt att du kunde få en hona som sällskap till ett lägre pris än vad du gav för den du köpte. Man får visa en så proffisionell sida som möjligt även om man är ovan uppfödare enligt min mening.

Har du någon kontakt med uppfödaren eller liknande? Är honan köpt hos privatperson eller i zooaffär? Zooaffärer är oftast inte så kunniga på kön när det gäller möss nämligen.

jstrom
0

#34 Jag köpte henne hos en uppfödare, men hon verkade inte ha så värst bra koll själv nämligen för hon hade skrivit att alla var hanar, och sen när jag messade med henne så sa hon senare att dom började tveka lite, o att det fanns honor bland dom också, men jag sa till henne att jag ville ha en hane, och så valde jag ut en när vi var där, och hon sa att det var en hane. Men dagen efter jag köpt den så kollade jag och jag såg inga tecken alsl på att det var en hane.. så egentlgien är det inte mitt fel, så jag förstår inte varför alla ska hacka på mig. Och jag säger inte att du gör det, men typ Ulrika och "josse".

O kanske jag inte fattade vad du skrev, men var det en kränkning eller försökte du hjälpa? :S

Tallullah
0

Jag håller med dig…alla är nybørjare nån gång…vi gør alla våra misstag och fel..speciellt i børjan…du har kanske haft lite otur med din uppfødare av din mus eftersom du har fått fel kønn och fått veta at musen kan leva ensam…och ibland måste ju musen leva ensam,enten pga av den inte fungerar med andra møss el at den är sjuk…det skal inte du lida før,tycker jag…det du kan gøra nu är å se till at din mus får sällskap av en annan mus…och lesa om møss och eras behov…låt dig inte skrämma av människor som forsøker trycka ned dig…før som Ivanhoe81 säger,så blir det ibland på forum när alla ska mena och tycka och säga till…alla har olika meningar,men man ska dog inte vara så fordømt belärande och tro man kan allt…alla har saker å lära…det finns många trevliga människor på det här forumet…shit i dom som inte är det och kämpa på vidare…lycka till vidare med din mus..hoppas du får mycket gläde av henne och hennes muskompis…

Muszimba
0

Försöker hjälpa. :) Har själv köpt en mus på zoo som då var min första mus, dock så fick jag "rätt" kön då jag ville ha en hona. Efter det så märkte jag att de hade haft honor och hanar tillsammans då min hona var dräktig och fick 10 bebisar på själva julafton som inte klarade sig.

Men om uppfödaren finns med här på Mus.iFokus så är det liten trave från min sida att vara riktift säker på vad man har för kön på sina bebisar. Tycker att hon borde kompensera dig på något vis då hon gjort fel från början.

jstrom
0

#36 Jag ska se till att skaffa en kompis så fort som möjligt till henne, har redan en på gång eventuellt, och så ska jag även köpa en ny bur till dom isf lagom till påsken en som är lite större så både får det utrymme dom behöver :)

#37 Okej :) jag tycker att dom som jobbar på sånna zoo'n ska hålla lite bättre koll på deras djur.. jag var på Zoomaster i Växjö och såg en hamster som hade varit gravid och hade 5 stycken små ungar som sprang runt där inne, och så får man bara inte göra, det är jätte oansvarigt av dom att göra så.. Så därför tänkte jag att jag köper en mus från en uppfödare så man kan vara på den säkra sidan, men tydligen gick ju inte det heller så bra.. men å andra sidan, honor är ju minst lika härliga som hanar, bara att man får skaffa en liten kompis till dom, men det är ju inte hela världen :)

Digitalis
0

RiF-varning på den här tråden!! Skärp till tonen innan jag blir besviken på riktigt.

//frida

jstrom
0

#39 Nu har vi ju lugnat ner oss…

Digitalis
0

#40 Här ja. Tänkte bara så att inte trenden fortsätter i andra trådar.

//frida

jstrom
0

#41, nej jag hade inte tänkt föra detta vidare. Jag har fått fram mina tankar och har inget mer o säga om den saken. Nu är allt okej från min sida iaf.

SimplyLuck
0

Vilken otur du verkar ha haft :( synd när man försöker göra något på ett bra sätt och sen blir det fel ändå. Hoppas du får tag i en hona till snart iaf till din nya lilla vän =)

// Elin B.

jstrom
0

#43, ja det hoppas jag också. Det ska ju inte behöva bli sådär tycker man ju. Men det går ju alltid att lösa på något sätt :)

Digitalis
0

#42 Det är tonen gentemot nybörjare som har en tendens att bli hård. Speciellt när folk häver ur sig åsikter innan de ställer frågor.

//frida

jstrom
0

#45, var det nåt illa mot mig? För det är jag som är nybörjaren här..

Digitalis
0

#46 Nej, ingenstans :) Det är framför allt jossehhh som var ute på djupt vatten.

//frida

jstrom
0

#47, ja okej.. ja lite kanske, men jag var ju inte heller så värst snäll heller, men jag blev bara så frustrerad så allt kom på en gång :/

UlrikaD
0

#35 Jag undrar verkligen fortfarande var jag har tryckt ner dig någonstans?

Jag har ingen som helst möjlighet att veta vad som händer dig i ditt liv förutom det du skriver på forumet. Om du skriver att du ska hämta hem en hane och sen du helt plötsligt har en hona så har jag ingen möjlighet i hela världen att veta varför.

Eller hur?

Det du skriver kan man veta, jag kan inte gissa mig till resten.

Jag kopierar HELA mitt inlägg här en gång till och undrar verkligen återigen VAD som är elakt, dumt och nedtryckande med det här?

"Inte för att vara dum på något sätt nu men du har en tråd som heter "få den tam"

I den tråden skriver du att du ska hämta en musbebis. Jag har specifikt frågat dig i tråden om det är en hane du har tingat i och med att du bara ska ha en istället för flera….och du skriver ja.

I den andra tråden där du ber om namnhjälp ber du om hjälp om ett namn till en hane.

Så info har du fått!

Men ifall du skrivit att du tingat en hona istället för en hane så hade du fått info av många fler."

jstrom
0

Okej det kanske inte är kränkning, eller så, men du uppfattar ju allt fel.. jag förklarar klart o tydligt att jag visste inte att det var en hona förrän jag kom hem! och jag sa till uppfödaren att jag ville ha en hane o jag trodde givetvis att hon gav mig en.. men jag upptäckte själv sen att det var en hona. O tro fasen man skapar en tråd för namn till en hane när man tingar en hane och får en, jag kunde omöjligt veta att det blev en hona som jag fick. Fattar du nu?

UlrikaD
0

#50 Jag fattar precis vad du menar men min poäng är att du berättar allt det här EFTERÅT!

Du förklarar jätteklart och tydligt…EFTERÅT.

När jag skriver mitt inlägg så vet jag inte om det här för du har ju inte sagt någonting. Jag kan inte läsa tankar. Hade du berättat hur det låg till så hade jag ju inte frågat.

Jag lämnar den här tråden för det är ju bara dumt allting. Lycka till med nya kompisen till tjejen.

eezaaah
0

jag kommer lite sent, men iaf.

27# på mina 3 möss så har ingen bröstvårtor, men dom har heller ingen pung,  så, hur ska jag veta vad det är för kön ? ;s

jstrom
0

#52 Hur gamla är dom?

eezaaah
0

53# en är ett halvår ungefär och dom två minsta är två månader.

ivanhoe81
0

möss kan ju dra in pungen om  jag minns rätt
har du kollat noggrant under magen och mellan benen på dem

lyft på kjolen för att kolla on det är en hona etc :D

om du har problem lägg upp bilder på hur de ser ut mellan benen så kan ju de muskunniga som ser skillnad väldigt bra hjälpa dig

eezaaah
0

ja, jag har oxå för mej att dom kan det. men det är ju konstigt, dom måste ju ta ut mungen nån gång ? och det har dom aldrig gjort ;o eller jag vet ju iofs inte vad dom gör när jag inte är hemma, men endå.

men dom kanske är killar iaf :O

ivanhoe81
0

om det är killar så kan det ju hända att de börjar slåss med varandra (om man har otur) är de från djuraffär eller uppfödare eller hemmafödda??

eezaaah
0

djuraffären.

Grodan
0

Oj! VAd tråkigt att det blev såhär i tråden. Sådana här trådar är unika här på mus-ifokus. Grattis! Skrattande

jstrom, du är en tuff jäkel och det ska du ha mycket kredit för. Förstår om du blev upprörd någonstans i tråden, men jag beundrar att du höll ut och inte gav upp. Det tror jag talar för en god musägare. För möss är lite besvärliga emellanåt och då är det bra om man har lite kämpaglöd.

Kram och hoppas du stannar hos oss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jstrom
0

#59 Tack så jättemycket ^^ jag försöker stå emot så mycket jag kan o hålla ut, och jag hade inte tänkt ge mig av än på ett bra tag iaf Skrattande så mig blir ni inte av med Flört Kram på dig!

Grodan
0

Super! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

eezaaah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej, jag e lite sen igen. men ja, en bild på tiger, min äldsta.

vet inte om bilden kommer upp. brukar inte gå med mina bilder. -.-

eezaaah
0

asså, på hennes bak. eller vad man ska säga.

som ni ser, ingen pung.

konstigt.

jstrom
0

#62 det är så det ser ut på min mus också så då är det väl en hane då ^^

Vattnadal
0

#62 är en hona- Hanar kan dra in pungen, men då finns det fortfarande ett stort mellanrum mellan kissplupp och bajshål, dvs plats för en pung. På det där fotot finns inte plats för den allra minsta pung, utan en klar hona.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

eezaaah
0

okej, då vet jag dt.

men varför har hon inga bröstvårtor då ? :O