En tjockis...
Ja, min svarta sv typade hona är otroligt tjock. Jag trodde ju hon var med ungar pga de stora bulorna på sidan av magen. Det var ju då jag misstänkte att min nyaste fläckiga hona var en hane (jag tyckte mig se en pung och hade sett att hon hade hoppat på henne och försökt para sig. Kan detta vara nått dominansbeteende?).
Har ju sett nu att den fläckiga ändå är en hona, då hon saknar pung. Och inga ungar har kommit. Men min svarta hona ser ut att va höggravid. Hon har sett ut såhär i 1½ månad minst nu. Misstänker att det kan va tumörer kanske. Eller är hon bara otroligt fet?

Hon är nog bara fet!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja jag hoppas det. För hon är en himla trevlig liten mus, inte alls rädd. Även när katten är i rummet kan hon lugnt spankulera runt på insidan av terrariet och titta på henne. Ibland sätter hon sig nochalant och tvättar sig eller äter lite framför henne :P
Hon är jättetrevlig o handskas med oxå. Är nyfiken, men inte spattig, kommer upp i handen självmant, inte jämt men ibland iaf. När hon väl är uppe är hon lugn och tar allt med ro :)
Är lite sugen på o ta en kull på henne sen bara för att hon har sånt härligt temperament :)

Det kan vara så att hon är för tjock för att bli dräktig. Försök få ner henne i vikt, så kanske det går.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jo jag misstänkte det. Nu får hon bara fröblandning + en röra jag gjort med grönsaker o lax o vad jag nu hade i. Är det några frön man bör undvika?
Eller finns det nått bra "diet-recept" på käk man kan ge möss som väger för mkt?
Möss basföda är spannmål. Fröer är näringsrika och många kan göra mössen feta. Solrosfrön är en bov. Frön är bra komplement i en blandning men den ska bestå till hälften(?) av säd/gryner.
//frida