Mussjuka
Jag har jordens mussjuka just nu! Är så sugen på att skaffa nya kompisar att jag snart går till djurmagazinet och går emot alla mina normer om att inte köpa från djuraffär
.
Fast det kaske delvis ligger i att jag inte har fått träffa mina tjejer på en månad snart plus att man ser alla fina bilder på möss här inne och alla hyss de hittar på. Saknar mina tjejer…
Men, är ju ändå på jakt efter fler möss som kompisar till mina damer 
Ska gå in på Djurmagazinet i veckan iaf och kolla vad dom har, inte ens säkert att dom har nån jag gillar. Och sen att få en som är frisk, woosh, det är ett j***a lotteri i den här stan.
Ingen som har möss i Falun till salu?

Inte i Falun, men Gävleområdet…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ska förbi Falun, men först i slutet av maj…
MVH Elin
tror inte jag är kvar i stan då… åker för hoppningsvis hem i slutet av april. är här nere för körkortet och det drar ut på tiden 
Hade jag redan haft det hade det inte vart några problem att komma förbi och kolla vad du har
, men nu funkar det inte riktgit…
p(r)utt - f'låt, är trött
var in på Djurmagazinet idag och kollade runt lite (djurmagazinet inne i centrum, Falun). Kollade mössen och såg en som var intressant, men det visade sig vara en hane (kollade först märkningen på buren efteråt). han var typ dove eller nåt - riktigt ljus blå med mörka, röbinögon. Jättesnygg var han iaf 
Resten var agouti, det var nåt liknande. Bland honorna - bara agouti och en pew.. Så jag hittade inget intressant där (kanske lika bra det).
OT Desvärre var ju råttungarna underbara - dom hade ju för i håvete amberungar inne också!!! Superfina, och så var dom sådär nyfikna som dom alltid är första dan i affären innan de blir livrädda för allt som rör sig 
back-up-planen gick i stöpet, skolan har inga möss kvar längre, skit också… Och den dom hade här i Falun har dom lagt ner, piss också 
kan ju alltid kolla på djurmagazinet i Luleå (dom har jättebra hållning av mössen har jag hört från en pålitlig källa), jag personligen har inte sett dom. Men jag vet inte om dom djuren kommer från grossist eller privat uppfödning, ska fråga polarn om hon vet.
#6 Du kan ju ringa dom och fråga vad mössen kommer ifrån. Om inte annat kan du be dom beställa in och då kanske du till och med kan ställa lite större krav. Tex. vilket kön du vill ha osv.
kan man ju iofs göra… men jag och prata i telefonen, woosh, inte kul. Men jag ska absolut kolla upp det om jag inte hittar något annat 
har fått tips om uppfödare i sundsvall, men det är just nu lite långt för att det ska funka…
#8 Ja, du kan ju alltid be din mamma eller en kompis sköta sammtalet 
nee, jag är gammal nog att fixa det själv, ska bara ta mig i kragen å göra det
.
#10 Såg att du är 19, klart att du är gammal nog att fixa det själv!
Hoppas det går bra!

Annars kanske vi kan lösa transport från Gävle till Falun?
MVH Elin
#12 det kan ju också gå
. Det är ju inte så farligt långt. Har du nån hemsida som man kan gå in och kolla på?

Jo, men jag uppdaterade den för 2 år sen, typ… Det jag har hemma som är nästan färdigt att flytta är en krullkull. Ungarna är dove, chocolate och enfärgade eller vita med en dovefläck på ett öra. Pappa dove banded astrex, mamma black banded texel.
MVH Elin

Tydligen krånglar servern min sida ligger på oxå, men nattfrostens.se, sen kan man atingen lägga till vattnadal eller gå in på länkar för att hitta mussidan.
MVH Elin
kom inte in där just nu, men ska kolla tillbaka och se om det kommer tillbaka 
Just lockiga möss har aldrig intresserat mig, men det kan ju helt klart vara kul att testa något nytt 
#14-15 hur är krullisarna i temperament? Är lite ute efter nån mysmus också, ingen av dom jag har haft har varit gosiga utan mer äventyrsmöss. Så har du nån sån så är det extra intressant