Guldhamsterhona nyligen parad
Hej!
Efter andra försöket med att para dem parade de sig äntligen!
Jag vet att ni inte är inriktade på hamstrar, emn ni kanske kan svar på min fråga ändå.
Nu stället jag mig bara fråga, vilken kost ska jag nu ge henne? Har förstått att hon behvöer mycket näringsrik kost, mycket kalcium och proteiner. Ägg funkar bra? Yogurt borde ju funka som kalciumbomb :) Har även köpt vitamintillskott som jag droppar i vattnet.
Vad mer kan jag tänka på?
Inom kort öppnar hamster.ifokus, bara så du vet!!!
Jag skulle föreslå att du googlar på frågan, för det finns många hamstersidor som säkert har Artiklar om detta eller hamsterforum där samma fråga ställts ett par gånger. Vi har även en liten hamstertråd här där det ev finns länkar till hamstersidor.
Jag vet inget om hamstrar, men sök här:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=guldhamstrar&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=lr%3Dlang_sv

Du behöver inte ge honan något extra fören ungarna är födda. Det är digivningen som tar på henne..;D
Sen brukar jag ge mina hamstar barnmat i massor när de har ungar. Och när ungarna äter själva, brukar jag lägga in lite ärtor som de brukar älska!
Sen kan man ju göra lite kligröt eller någon annan sort gröt. Eller äppelgröt brukar jag ge mina och de äter för glatta livet.
Lycka till!

Hade nästan glömt bort att jag hade ställt frågan, men tack så mycket för hjälpen! Hon är i tionde dagen nu och bökar runt för fullt i buren :)

Här har ni hamstersajten alla ni hamsterdiggare *ler*

Efter hur många dagar efter parningen kommer ungarna? :)
.. de är lite sega att svara på hamster.ifokus
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you