Hjulgalna Morakullor!!
*hjärta*

De är ju lika hjultokiga som 2 av mina möss. Jag har en så stor bur att jag har skaffat dem vars ett hjul att ha i buren så de slipper bråka om vem som ska vara i hjulet.

Ingen av mina är så tokiga i hjulet faktiskt - vilket är skönt så slipper man ta bort det så dom inte blir för stressade *ler*… några använder det inte alls…
Men har ni sett den här filmsnutten från något av dom här "funniest video" programmen.., där en hamster ligger under hjulet och springer.. på rygg på burbotten *asg* såg hur kul ut… snacka om lat…
Ja, jag tror jag sett den!! Rolig!! Men det finns en video på google.video det är en hamster som springer jättefort, den ska ni se den är jätteskoj!!:)
Hihi!!!!!!!!!!!!!!:)

Gulliga!!!
Nämen, menar ni alltså att jag föder upp möss som är galna i att springa i hjul?

Ja, mina är iallfall jätteförtjusta i hjulet!!!!!!!!!!!!!
Hehe!!!!!!!!!!
Bara skojade, Grodan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mina mössisar springer i omgångar, det som är roligt när man studerar dom när dom spinger är att dom springer åt var sitt håll så det är lätt att säga vem som springer. HIHI dom älskar sitt hjul
Denna tråd var endast på skoj (obs gammal tråd.. var lite utav en newbie här då) Nu gör inte jag såna här trådar längre. Och som sagt var Grodan.. ta ej detta så seriöst. trodde det var kul att jag hade gjort som seriebilder.. och gjort text till. Och det som var på skoj det var det här med att dom var hjulgalna… tänkte så endast för att dom ville springa samtidigt i hjulet. Men dom sprang aldrig hela tiden.. om nån tror det. Och jag har överdrivit i den här tråden så mycket så att jag knappt kan tro mina ögon när jag kollar nu.. jag ber om ursäkt för det.
#20 Ja, det är kul att se hur dom använder hjulet ;)
Jag är inte så insatt i möss, med är det inte som med gerbiler? Att de kan få kador och allt möjligt av att springa i hjul och absolut inte ska ha det? För att svansen är en förlängsning av ryggen och kotorna trycks ihop?
Öhm.. detta med hjul.. alla tycker olika. Jag tycker det är OK om man har stort hjul (minst 18 cm i diameter) och ej utav metall. Då kan mössen få bla svansknyck om dom fastnar i metallhjulet.
Har bråkat och diskuterat med väldigt många om detta med hjul. Men det gick så långt så att h*n började med personliga påhopp mot mej. Då slutade jag diskutera! Jag blev kallad massa saker.. som jag inte vill säga här. H*n sa bla att jag var dålig djurvän.. och sånt bara för att jag har hjul till mina möss. Jag har inget just nu kan jag ju säga. Har haft.. men ska kanske köpa igen. Då ett stort och absolut inte metall. Men jag tycker det är okey me hjul.. man kanske inte behöver ha det i buren varje dag.. hela dynget. Kanske varannan dag eller så. Jag har märkt att mina möss.. när jag väl hade hjul till dom.. att dom inte sprang sådär jättemycket. Det var mest kul i början.. men det blev inge beroende. Så jag fortsatte ha hjulet.
Vill tilläga En gammal tråd (obs!).

Jag tror att hjul är en bra sysselsättning för dom. Jag har det till mina och ingen är fanatisk i att springa i det. Utan dom tar sig en lite tur då o då. Springer av sig lite *Ler* Ja utom Torsten - han går i lungt mak… han har inte bråttom han inte *Ler*