Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 870 ggr
Hyeonmu
0

Uppfödare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har till min stora glädje hittat två underbart söta små möss som jag ska hämta i veckan. Jag har två honor sen tidigare och den ena honan vägrar sällskap, vilket är den främsta orsaken till att jag ville hitta nya kompisar till den andra. =3 Men, nog om det. Det jag tänkte fråga var om nån kände till en uppfödning som ligger i munkebo? Det var allt jag fick veta om uppfödningen mössen köptes från, vet inte om den var registrerad i svemus eller vilket av ett antal munkebo det var. Jag frågar mer detaljerat när jag hämtar dem, men jag blev så nyfiken att jag ändå tänkte kolla med er. =) Det kan ju knappast finnas så många musuppfödare att det finns en i varje munkebo.

Mickvor
0

åh jag såg dem på blocket! Verkligen jättesöta :D

fiffiluren
0

såg dom också på blocket, vart helt kär! Skrattande Men jag ska köpa möss av Ajanki om det löser sig med transport, annars hade jag inte tvekat en sekund och ringa på dom där (förutom att avståndet är lite emot mig Obestämd)

jahadu
0

Såg dom också på blocket. Ur söta verkligen!

Hyeonmu
0

#1 & #3 Ja visst är dom! =D Jag är så glad för dem. <3

#2 ^_^ Jag ska väl skatta mig lycklig då. Annars kanske jag inte hade fått de här små. ;p Men jag planerar kullar på båda två (så småningom och förutsatt att de är lika trevliga som vackra) så då kanske du hittar en ny kärlek bland bebbarna istället. ;3

fiffiluren
0

Jo jag hoppas ju på det :) Lycka till med snyggingarna :)

Hyeonmu
0

Tackar. ^^ Lycka till med transporten =3

BMEXX
0

Kunde ju jag fått ist ;) nejdå, men fina var det. Lycka till!

// Pabblo

Hyeonmu
0

Du också, du också! Ni vill egentligen stjäla mina bebisar hela bunten - erkänn! ;p ^_^ Men, tack. Jag hoppas de trivs här. Och att de trivs med min hona. *Lite orolig*

Hyeonmu
0

Uppdatering (även om det är lite OT ^^'')! =D Mössen är här nu, de är jättelugna och jättegoa möss och det var otroligt hur bra de gick ihop med min hona!

Eftersom det var nystädat tänkte jag pröva att sätta ner dem till henne på en gång - och annars städa på nytt och sätta ner alla. Men det gick hur bra som helst:

Gamla honan, Pippin, låg och sov, och Puffy (den svarta) gick efter en snabb rundtur av buren in och la sig. Pippin bara makade lite på sig och somnade om. Sen sov de ihop tills Piffi(siamesen) utforskat färdigt och kom och försökte vara med hon också. Efter lite puffande och buffande kom de fram till att "Det här huset är för litet!" Så de flyttade snabbt över till nästa, större hus för att sova ihop. <3 Det var igår eftermiddag och det har inte varit något kiv sen dess. ^_^

Hyeonmu
0

Sjutton att jag inte kunde ändra översta inlägget. =/ Nu har jag iaf fått bättre info och fått veta att det visst inte var Munkebo, utan Månkarbo. Uppfödaren hette dessutom Malin och jag fick en länk till hennes annonser, så nu får jag förhoppningsvis kontakt med henne. =3

Och sen var visst den svarta musen Piffi och siamesen Puffy. Av mig vidaredöpta till Piffi All Krydda och Kalas Puffy. ^_^ Men nu ska jag sluta spamma min egen tråd. XD

Mickvor
0

Vad roligt att det gick så bra och att de är så trevliga! Jättekul :D

MP160
0

Väldigt skönt att det gick så lätt! Hoppas det håller i sig! Skrattande