andy davis + snövit
Jag släppte ihop Andy (som jag köpte av evelyn på utställningen) och min äldre hona som jag döpt till Snövitrunt den 3 april
hon har blivit väldigt rund om magen nu, inte sprickfärdig men så är hon bara lite över 1 vecka
han har ju stamtavla bakom sig och är över året han har färgen svart tan engelsk typad
hon är från en djuraffär som överlevt alla andra möss som dött bort misstänker att hon också snart är runt året någon gång i sommar
hon har hälsan då hon inte har insjuknat då de andra dött
hon har ett sådant härligt temperament och kommer fram och klättrar upp i famnen med en gång för att klättra upp på axeln för att mysa där
färgen albino (troligtvis PEW) svensk typad
bilden visar kärleksparet för 1 vecka sedan

Finns det någon åldersgräns hur sent man kan para en mushona för första gången? Som på t.ex hamster?
#1 Absolut senast 10 månader men 9 månader är rekommenderat har jag läst.
tror att hon varit parad tidigare om hon kommer från den djuraffären som jag misstänker
nu minns jag inte när jag hämtade henne men jag tror att hon är född runt juni juli som tidigast för det var på sensommaren som jag hämtade dem hos förra ägaren (jag säger sensommaren om september)
Blir små Black and White bebisar alltså;P hoppas det går bra!
// Pabblo
de trivs så bra ihop och andy är väldigt lycklig så tyvärr kommer det bli 2 kullar på raken för andy kommer få bli kvar när kulle blivit född och kommer sedan att få flytta ihop med en av hans söner
han bodde ju ihop med hans bröder tills runt 1 års dagen
kan informera att ungarna har kommit nu, alla dödsfödda tyvärr
Det var ju synd. Kan det vara så att honan bär på något ohälosamt? Vad kan resten av de i djuraffären dött av (var de hennes syskon eller)?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
jag vet om en syster till henne (fick nämligen 2 vita med röda ögon) omplacerade den ena men hon lever fortfarande
de som dog var inte från den djuraffären och jag misstänker inte att det som mina andra dött av kommer från några andra som jag köpte (har fått reda på att några av deras syskon dög eller avlivades pga skabb) mina honor var de som överlevde längst (men de 3 dog under 1 veckas tid)
har haft Snövit i karantän innan jag släppt ihop henne med några nya (eller 2 släppte jag ihop med henne tidigare och jag har 1 av dem kvar)
innan de fick flytta ihop med nya kompisar så fick de vara i ett eget rum och jag tvättade händer och det som behövdes för karantän under ca 4-5 veckor
jag är osäker på vad det kan vara
men jag kommer prova samma parning 1 gång till blir det samma sak igen så bär honan på något olämpligt
Tråkigt att det inte gick så bra med bebbarna… Jag kan dock inte låta bli att bli nyfiken på varför, hoppas du updaterar om hur det går med nästa parning!
självklart kommer jag uppdatera er hur det går med nästa parning