Behöver lite hjälp :)
halloj alla glada :)
skulle bahöve lite hjälp här..
har en mus bur med mina små tjejer i.. buren är inte så jätte stor men skulle vilja ha något kul till dem i buren :)
varje gång jag är i en djuraffär och ska kolla efter saker till dem.. så hittar jag bara saker i trä.. jag vill inte ha saker i trä eftersom det luktar så efter ett tag.. :/
Är det någon som har någon ide på vad jag kan fixa för något kul till dem?:)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
rör i plast?
rör i plast?

Aa.. fast i djuraffären är de sk*t dyra :/.. ett litet rör kostar ca 60kr.. sen vet jag inte hur jag ska sätta fast det ^^
men men.. ska tänka på saken.. kanske kommer på något som man kan göra av plast saker som ligger hemma ;)
Mvh Caroline

Aa.. fast i djuraffären är de sk*t dyra :/.. ett litet rör kostar ca 60kr.. sen vet jag inte hur jag ska sätta fast det ^^
men men.. ska tänka på saken.. kanske kommer på något som man kan göra av plast saker som ligger hemma ;)
Mvh Caroline

Mvh Caroline
kolla på tråden: Myspåse!
Där har dom gjort ega påsar i typ till råttor..:D
Du kan ju ösa på med tomma lådor och kartonger över hela botten, då lär dom ha att göra med både möblering och gnaga och ja, allt vad dom gör i lådor. :)
Mina möss har en massa kvistar, "stubbar" (i miniformat, som jag sågat till av lite grövre äppelträdsgrenar), träbroar, kartonger, små korgar med fleecetyg i, värmeljuslyktor av keramik, blomkrukor, toapappersrullar, hängmattor, stegar m.m. Med lite fantasi kommer man långt. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

till mina möss har jag toarullar.
man brukar ju ändå slänga dom när pappret är slut, så då kan du ju ge dom till din/dina möss :)
och sen slänger du bara dom när du städar i buren (:
mina har saker i trä men jag får alltid fråga någon annan om det luktar (saknar luktsinne ju)
hanar får mest saker i plast och kartong medan honorna får träsaker då deras urin inte liktar lika skarpt

okey.. tack så mycket ;).. tänker göra som jag gjorde när vi hade mus bebbar hemma.. tejpa ihop toarullar ^^ när de va små älskade de att vara i den ^^
sen ska jag till ikea och titta om de har några kul till dem :)..
tack för alla tips! :)
Mvh Caroline
Jag rekomenderar stgarkt en tur på IKEA :).
Vinställ, påssamlare, diskställ= klätterställningar
Finns massor där, som går att ha i buren =D
Jag brukar samla ihop tomma pasta-förpackningar och andra av papp. Så kan man göra ett litet hål och sticka in en toarulle så att det blir en liten gång in i lådan. Så brukar jag fylla lådorna med olika saker så att det blir som olika rum. Sandlåde-rummet är favoriten! Jag brukar lämna taket öppet så att man kan sitta och titta på dem när de busar runt.