Städat!
Städade burarna idag (en marsvinsbur och en musbur) och tjejerna fick vara i marsvinsburen när den var nystädad och inredd med lite kul saker, medan jag gjorde i ordning deras bostad.
Här är marsvinsburen med musarna i, med en massa leksaker och lite käk.
vänta med eventulla kommentarer tills jag laddat upp alla bilderna :)
Byggde en koja av 5 mjölkkartonger som de får göra vad de vill med :)
Och så tjejernas bur, efter att de fått flytta in, man kan ana Ida på hyllan till höger
Nu tror jag jag är klar, så om ni har nå kommentarer eller frågor så shoot :)
Sorry om tråden laggar pga bilderna
Nej vad häftigt med mjölkartongerna! Och deras bur var ju defenetivt nått att skryta med 
Har du möss boendes i marsvinsburen? Hur funkar det? Tänkte för det är ju rät brett mellan gallren på de burarna. Men dina muslingar kasnke håller sig hemma :)
#6 tackar :) jo dom har flyttat in ordentligt i kartonhuset nu, alla pappersbitarna jag rev åt dom är inpackade redan och det var ett par sidor i en tidning. Vet inte vad dom gör resten av tiden…?
#7 nej marsvinen bor i marsvindburen, tjejerna fick vara där nu när jag städade deras bur medan pojkarna (marsvinen) var på golvet, så dom får springa av sig i den, musarna bor i fågelburen på sista bilden
mjölk kartong är väl inte så bra att ge dem då det är plast på insidan
tänkte bara hur det är med gnagandet för hos mig går kartonghusen på löpande band pga att det blir stora hål i botten, taket eller sidorna
jodå dom gnager, men dom äter det inte, dom tar loss bitar och bäddar med dom. Sen har jag för mig att det finns en sån där platshinna i nästan alla kartonger som håller något flytande…?
precis, gerbiler gnager ju också enbart utan att äta det och till dem ska man inte ha mjölkkartong
jag ger inte mina möss eller gerbiler något som det varit vätska i, jag gör hellre hus i kartong och maskeringstejp
men måste hålla med om att det ser käckt ut med kartongerna
hoppsan trippelt, kan någon ta bort 2 av mina inlägg över
så fint dem har det ^^
// Elin B.
Underbart!!! Jag utgår ifrån att du har mycket kontaktsökande möss annars kan det vara ett rent h*vete att få ut dem därifrån, till osäkra möss stora lycka, antar jag *lol*
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#17 mycket kontaktsökande skulle jag inte säga, men iaf Ida brukar komma fram och sätta sig i handen, Lovis har aldrig varit speciellt social. Ida somnade nästan på min axel igår när jag satt och läste i sängen, men Lovis kom och störde henne hela tiden så hon fick inte va ifred. Det är första gången hon gör så, jättemysigt :)
Hmmm…är det verkligen plast innuti? Trodde det var nåt sorts vax
el nåt?
det trodde jag också först att det var men har läst på internet att det är en plasthinna som sitter på insidan