Mus iFokus

Mus

Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 613 ggr
UlrikaD
0

Fina Lilla Blå:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I början av januari fick jag hem en liten, liten musbebis som hade suttit mitt ute i en affär och såldes som orm-mat. Hon var en ljuvlig liten tös som jag döpte till Second Chance men ganska snart kom att kalla Lilla Blå.

Hennes bästa kompis blev abby-tjejen J.J och de busade och sov tillsammans. Men även de andra tjejerna var det mysigt att sova i en stor hög tillsammans med.

För några dagar sedan började hennes mage att växa och jag misstänkte tumörer. Exakt samma förlopp som en av mina tidigare möss. Och tyvärr exakt samma som en hane som blev plockad från affären samtidigt som redan dött.

I förrgår var hon trött och hängig och ville bara sitta i handen och bli klappad. Satte in henne i buren men då la hon sig precis innan för dörren och när jag öppnade igen så la hon huvudet över kanten och ville ut igen. Så jag satt med henne i famnen och bara gosade.

Sen igår så var hon pigg igen och jag tänkte att jag kanske skulle få behålla henne en stund till. Men efter kvällens middag med fiskpinnar, spenat och potatis som hon ändå åt med god aptit av så ville hon bara sitta i handen igen. Efter någon timma somnade hon bara.

Stackars Lilla Blå fick inget långt liv direkt. Men jag hoppas att hon hade ett bra liv de få månaderna hon fick med sina muskompisar.

Matte saknar dig, hoppas du har det bra nu.

Ratata
0

Beklagar sorgen :(

Nej, vad ledsen jag blev nu… Vilken fin tjej hon verkade vara.

ivanhoe81
0

rip lilla blå, tror att hon hade ett bra liv hos dig hon kände sig ju trygg hos dig det visade hon genom att hon ville krypa upp i famnen på dig

ajanki
0

Fy, vad sorgligt! Tänker på dig.

MP160
0

Beklagar verkligen :(

Emmiiz
0

Beklagar..:'(

<3

eezaaah
0