Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1553 ggr
[Djurlinnea]
0

Burinredning-Hjälp?

Jag vet att gerbiler inte hör hemma på MIF men ingen är specielt aktiv på GIF just nu…Och detta är ganska akut ;P

Nu medans buren håller på att torka passar jag på att fråga hur jag kan inreda buren så den blir så rolig som möjligt för mina foder gerbiler…Är less på att bara ha kartonger och toarullar ;/ Vill ha nått fint tema som jag kan utgå efter…Skicka gärna lite bilder för tips och liknande :D Är väldigt intresserad avv att se olika sorters inredningar så jag får lite insperation :D

Jag har en 130l SAMLA-låda med ca.15 cm spån :)

Kanske förklarade lite konstigt…Men vill bara ha lite tips på teman jag kan ha i buren ;)

[IsabelleA]
0

Häll i mycket, mycket spån så att dom kan gräva många tunnlar. Annars kan man lägga in grenar av fruktträd och lövträd. Men Kartonger tycker dom är väldigt kul!

Aviendha
0

Flisa sönder kartongbitar och blanda med spånet så det får en bättre struktur. Kanske blanda i hö/halm med för har du enbart spån så håller kanske inte gångarna så bra och just grävandet är ju viktigt för dem.

Tema.. Hm, gammal skeppsinredning? Hamparep, brädor, grenar kanske?

[Djurlinnea]
0

#1-#2 Tack :D

ivanhoe81
0

kartongbitarna blandar de själva med spånet annars, man behöver ju inte byta bottenströt lika ofta till gerbiler som till möss
mina gerbiler får rent 1 gång i månaden men så har de sandskålar som de gör sina behov i

jag har nergrävda rör i olika grovlekar som de gräver sig ner till, sedan får de mängder med kartonger och toa-rullar som de gnager sönder, sedan deras favoritsysselsättning dokumentstrimlat tidningspapper de hoppar i det direkt jag häller i det

sedan har de en pall som jag ställer maten på (men det är inte så mycket kvar av benen på den nu, dax att byta snart)

ibland stoppar jag ner kvistarna från vindruvor (nogra får sitta kvar på kvisten med såklart så att de får lite godis de med)

de älskar mitt akvarium, men såklart de hade ju bott nästan 2 år i en miniduna hos förra ägaren, med enbart en kartong lite då och då, tunt lager spån och inget att bädda keramikhuset med, nu har de en yta på 100x50cm och 15-20cm tjockt spånlager
de har slutat hugga i fingrarna etc, de trivs jättebra här hos mig
kaninte förstå vissa som skaffar gerbiler, de tar de minstaburarna som går
de här fick gå från miniduna till 65liters samla till 200liters akvarium till det som de har nu
när de kom till 65liters samlan med mycket spån i så visste de inte vart de skulle gräva, de var i alla hörnen samtidigt

[Djurlinnea]
0

#4 Så är det ibland :D