Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 2130 ggr
UlrikaD
0

Mus-bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sen fick jag in en ulv i fårakläder hemma hos mig. Eller egentligen var det nog en tjur i ko-kläder faktiskt.Flört

Det resulterade iallafall i 8 friska små bebisar som föddes i söndags.

Mamma är Mambo, chocolate fox texel.

UlrikaD
0

Pappan är då fläckiga ko-musen Bengt, f.d Bella.Flört (bebis-bild, hade ingen nyare)

Syftet med kullen är att försöka få en pojke att bo kvar som sällskap till sin pappa.

UlrikaD
0

Bebisarna 5 dagar gamla. 4 stycken mörka, två i olika ljusa nyanser och två fläckiga fast i olika nyanser. Den ena ser ut som om den kommer att se ut som sin pappa.

UlrikaD
0

Och en bild till. Om någon känner att de vill gissa färger så går det alldeles utmärkt.Skrattande

Tänkte vänta några dagar med att kolla könen på dem. Vill inte störa mamman för mycket så jag har inte petat på dem alls, bara tittat.

Hyeonmu
0

#3 Hoppas att de inte är könsbytare som pappa mus, då blir det till att både dubbel och trippelkolla. ;) Jättesöta små liv var de i alla fall. Åhh vad jag saknar att ha bebisar. <3

UlrikaD
0

#4 Nejdå, den här gången blir det järnkoll. Det här var mitt eget fel som inte kollade några extra gånger när de kom hem till mig.

ajanki
0

Ohh, vilka sötnosarKyssska bli spännande att följa dom!

UlrikaD
0

En vecka gamla idag.

UlrikaD
0

Och en nytagen bild på pappa Bengt.Skrattande

BMEXX
0

Hahaha vilken osis.. Men söta föräldrar iaf!

// Pabblo

UlrikaD
0

Väntar spänt på att ungarna ska få päls och öppna ögonen.

ajanki
0

Åh, vad fin pappa Bengt är!

Ser fram mot pälskort!!!

UlrikaD
0

Idag blev bebisarna 10 dagar och nu börjar de bli väldigt söta tycker jag.

En liten fläckig sötsak börjar vi med.Skrattande

UlrikaD
0

En stålgrå. Och som ni märker kan jag inte färgbeteckningar på möss…

UlrikaD
0

Samma bebis tränar armhävningar.

UlrikaD
0

Ett litet ljusare krull.

UlrikaD
0

Samma bebis framifrån.

UlrikaD
0

De båda grå tillsammans.

UlrikaD
0

Pappa upp i dan!

UlrikaD
0

En av de mörka barnen. Älskar krulliga morrisar!Kyss

UlrikaD
0

En annan av de mörka.

UlrikaD
0

Och slutligen, alla de fyra mörka tillsammans.

Aviendha
0

Sötbarn!! Den mörka med vitt på svansen är bedårande :)

Tänk så fort det kommer gå, snart har du en drös musbarn med nyöppnade ögon som vinglar runt med mottot "går bra bör ses" Skrattande

ajanki
0

Jättesöta!!

Är ju väldigt svag för dom fläckigaKyss

UlrikaD
0

Tack så mycket! Fattar inte hur fort det gick för dem att få päls och se ut som "riktiga" möss.

Nu ska man bara könsbestämma dem också och se vilka som ska stanna kvar här hemma. Någon vet jag minsann redan, strunt samma vilket kön den är.Skrattande

Littlem
0

Himla söta småttingar!!

[IsabelleA]
0

Är några tingade? :D

MP160
0

#12 och #18 SOCKERSÖTA, jag går i bitar!! KyssSkrattande

UlrikaD
0

Tack så mycket!

#26 Har inte gått ut med att några är till salu ens. Är man intresserad av någon så är det bara att höra av sig.

En hane kommer att stanna med pappan iallafall. Och den på #12 stannar vilket kön den än är.

Alla bebisarna blir krulliga långhår iallafall.Skrattande

[IsabelleA]
0

#28 OOPS, det missade jag helt! Skäms Här drömmer jag mig bort och såklart läser jag kanppt tråden. Dummt av mig.
Ursäkta.

UlrikaD
0

#29 Äsch, jag har ju bara inte riktigt hunnit med att de har kommit än.Flört

Men finns det intresse för någon i detta gäng så går det bra att höra av sig till mig såklart. Behöver kanske inte behålla alla 8.Skrattande

StillaSinnet
0

Ruskigt söta! Och så fina färger, undrar vad det kan vara för färger… choklad och svart…ändå finns det blekfisar med och då gissar jag på blå och beige, eller dove…det beror på ögonfärgerna. Jag älskar de grå färgerna Tungan ute

Dessutom tycker jag mycket om teckningen på den första som ser ut att ha en jämt even, även om fläckarna inte ska flyta ihop. Den är lockande, men jag kan inte ta fler just nu…. :(

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
0

Första bilder på den ljusakrullisen #15 ser nästan ut att ha choklad i botten av pälsen…är den rödögd kanske det är en champagne?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Binajis
0

Jag är verkligen dunderkär i pappa mus! Vilket kön är pappa-upp-i-dan? Blir ungarna sådär gosigt lammiga i pälsen? Herregud så söta.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

UlrikaD
0

Alla färg-gissningar mottages tacksamt!Skrattande

Den som ser ut exakt om sin pappa ska jag inte behålla om någon är intresserad. Jag har ju pappa och även pappans syster som ser likadan ut.

Jag har inte riktigt fått styr på könsbestämningen ännu.Skäms

Binajis
0

#34 Kan du inte behålla den bara för att jag ska slippa kära ner mig Tungan ute Är det en hona är jag väldigt intresserad. Kikar i tråden med jämna mellanrum så kan vi prata med via PM om det blir aktuellt :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

UlrikaD
0

Många som gillar pappa-mus-kopian verkar det som. Ska göra ett försök att kolla kön i dagarna. Återkommer.