Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1941 ggr
fiffiluren
0

F*n också...

Jag tror Ida är påväg ifrån mig nu… har knappt sett henne på två dagar, hon har magrat av jättemycket och är allmänt slö. Verkar som om Lovis har försökt säga det till mig eller nåt, för hon har varit framåt och sniffat och nosat mer än någonsin.

Trodde alltid att det var Ida som skulle vara kvar längst av dom två…

Fan också…

LillyB
0

Så tråkigt att höra! :( Ta upp henne och se hur hon mår. Det kan ju bero på nåt som går att bota.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

fiffiluren
0

Jag tog upp henne och kollade närmare på henne nu när jag gick ner med mat åt dom, ögongen är fortfarande klara men hon ser mycket tröttare ut än hon brukar, hon rör sig långsammare och är krummare i kroppen, sen är hon som sagt mager, sidorna har sjunkit in massor…

Hon är lite drygt 19 månader, har inte hennes födelsedatum…

MP160
0

Men usch… Din stackare, jag lider verkligen med dig! :(

fiffiluren
0

Känns så jävla surt, hon är ju min gumma, hoppas hon repar sig, men jag betvivlar det faktiskt… Dom äter ju ingenting jag ger dom så där kan jag inte hjälpa henne… Dom äter nästan bara majs och ris och makaroner och det kommer man inte långt på.

Ska mysa med henne extra innan jag går och lägger mig sen…

Och Lovis var egentligen bara sällskap så hon och jag har väl egentligen aldrig klickat, hoppas det blir bättre med ungarna från Ajanki, måste bara hitta ett bra datum då jag kan hämta dom… men tills dess kommer nog tjockisen vara själv…

jag sa såhär vid ett tillfälle: om Ida dör före Lovis så lägger jag mössen åt sidan ett tag och tar upp det igen när jag kommit igång med livet. Men just nu är jag kluven… känns så dumt att avboka ungarna nu… men jag vet inte…

fiffiluren
0

Satte tjejerna i en duna så att det blir lättare för Ida att ta sig runt och komma åt allting, sen tog jag upp dom i vardagsrummet så jag har dom bredvid ming hela tiden. Annars har dom ju bott i källarn då jag bara ser dom ett par gånger om dan.

Hon ser väldigt risig ut, men hon går omkring och biter lite i korgar och kartonger som är i buren, och hon äter lite försiktigt.

Och så mitt i alltihop så sitter hon bara å stirrar och andas väldigt stötigt.

jag kommer å tänka på min farmor som fick en hjärnblödning en gång, Ida beter sig lite samma som hon gjorde då…

kan ju tillägga innan någon säger nåt att det inte finns smådjursveterinärer i kiruna, den närmaste är i Piteå och det är 40 mil dit…

LillyB
0

Gud så tråkigt! :(
Eftersom ni inte har nån veterinär i närheten och hon mår så dåligt så låter faktiskt som om det humanaste vore att hjälpa henne över till andra sidan, eller iallafall vara berädd att göra det om det går för långt. Skulle du eller nån du känner klara det tror du?
Isf kan du PM:a mig då vi inte får diskutera det i forumet.

Kan vara hjärnblödning, men då brukar dom oftast få tydligare problem, tex inte kunna röra ena sidan eller så. Jag tror att detta är allmän skröpplighet, vissa möss blir gamla vid 3 års ålder och vissa blir gamla vid 1,5 års ålder. Din lilla tjej kanske är en av de som inte var menad att bli så gammal? Väldigt tragiskt hur som helst.. :(

\\\\\\\\\\\\\\\\_

LillyB
0

Sen vill jag säga att om du inte känner dig redo för fler möss, så prata med Ajanki om det. Ni hittar nog en lösning tillsammans.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

fiffiluren
0

Jag fick ett pm från Ajanki men har inte svarat på det än.

det finns folk som kan ta bort henne om de skulle behövas, men eftersom hon ännu rör sig själv så vill jag ge henne iaf en dag till, ska försöka göra den här sista dagen så bra som möjligt

fiffiluren
0

vet inte hur jag ska tolka det här… men lilltjejen har gått upp i vikt sen igår bara, hon känns tyngre och hon har inga knölar vad jag kan känna så det är nog inte tumörer, hon har dessutom ätit lite bättre sen igår också.

Utanför buren är hon lite piggare och kryper omkring och sniffar och kollar, i buren kan hon sitta på samma fläck läääänge och bara vara men jag har inte sett henne göra så idag.

Har till och med sett henne tvätta sig lite försiktigt idag vilket jag inte kan minnas att jag har sett de senaste dagarna.

Sp jag vet inte hur jag ska tolka det här, om det är en uppgång innan kraschen eller om hon är på bättringsvägen.

Kom på nu att jag har glömt å väga henne, ska hämta vågen på en gång och börja hålla koll på vikten och se hur det ändras eller inte ändras

ivanhoe81
0

tyvärr så låter det som det jag har varit med om, mina möss har blivit dåliga snabbt sedan på kvällen hur pigga som helst lekt, ätit mat, putsat sig själv och de andra och på morgonen död och stel

hoppas att det inte betyder samma sak för dig nu utan att hon verkligen blir bättre

LillyB
0

Hoppas det vänt åt rätt håll! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu, för en liten stund sedan somnade hon för sista gången… Satt med henne tills hon försvann…

lika jobbigt varenda gång man tappar en av dom där speciella småttisarna…

lovis är nu ensam, men hon verkar inte bry sig nämnvärt, hon fattade inte ens att lillasyster dött när jag lät henne nosa på henne…

ska gå och sova nu, och minnas alla mysiga stunder med lilltjejen

UlrikaD
0

Beklagar verkligen!

Muszimba
0

RIP Ida. Beklagar din saknad av söt tjej. Vet hur det känns.

ajanki
0
ivanhoe81
0

ne beklagar sorgen, rip lilla Ida spring över regnbågsbron och spring på de stora ängarna som finns där

MP160
0

Beklagar verkligen… Massor med tröstkramar skickas åt ditt håll!

fiffiluren
0

tack allihop… fan, bara man tappar en så blir det så tomt, vet inte vad jag ska göra…

MP160
0

Jo, det är hemskt att förlora en liten älskis, även om man har fler. Tänk på era bästa stunderna tillsamans och att hon har det bra nu och mår inte dåligt längre! Ta hand om dig själv också, glöm inte det. Det kan ta tid att smälta men låt det ta den tiden.