Hur gör jag?
Jag skapade tråden "stackars hugo" för några dagar sen..
Han var ju enda killen av 9 bebisar och var ju tvungen att lämna mamma och syskon i måndags..
Men känns så fel.. möss får ju inte bo ensamma, och nu måste han ju det iaf.. Hur gör jag?
Som jag nänmde i andra tråden så är andra kullens hanar inte redo att sära på sig fören om en vecka..
Måste jag fixa en han-mus till hugo?
eller kan han bo ensam en vecka?
alla hanar bor inte ihop, jag har 4 burar med 1 mushane i vardera, men du kan försöka få ihop honom med den andra kullens hanar
artlink har gjort så med 2 olika flockar som var födda vid olika datum och de blev som bröder
men om jag ska få ihop han med andra kullsen hanar så måste jag ju vänta en vecka..
dom får ju bara bo ensama om det finns en andledning? t ex att dom är aggresiva..
jag vet men du kan nog vänta i en vecka han skadas inte av det, umgås extra mycket med honom under den tiden sedan får de träffas på neutral mark
de som bor ensamna här hos mig får jag inte ihop med någon annan hane, de slåss inte men de visar att de inte tycker om de andra genom att leka trumslagare med svansen

Är inte den andra kullen födda den 3/5, då blir de ju 4 v på måndag. Till dess klarar sig säkert hanen själv. Om någon av de andra hanarna är stor och "klar" kan man i värsta fall flytta en från mamman tidigare. Har gjort så vid enstaka tillfällen, och det går bra om man matar på med massor av nyttig färskmat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter