Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2602 ggr
Jiiiii
0

Söker möss till orm

Hej!

Jag hoppas att ni inte tar allt för illa upp då ni som hänger här är möss och hamster älskare.

Det är så att jag söker någon som kan föda upp möss som mat till min majsorm. Jag skulle bjuda max 10kr/st, beror på hur mång det blir i varje kull.

Jag bor i Sandviken i gävleborgs län, men har även släkt i Sundsvallsområdet så det skulle vara en fördel om du bodde där omkring.

Fundera på saken.

/Jasmine

LillyB
0

Jag tror det är bättre om du vänder dig till reptilfolk.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Evelyn
0

Jag tycker faktiskt att det är bra att du vänder dig hit, det visar ändå att du bryr dig om foderdjuren och vill ha bra möss!

Jag vet att det finns några här inne som föder upp möss till foder för illrar och reptiler, de kanske kan hjälpa dig!
Bor själv i Sundsvall, men det enda jag kan erbjuda dig är äldre djur som självdött av ålder eller avlivats då de blivit sjuka, men jag misstänker att fullvuxna djur är för stora för majsormar?

Ett alternativ annars är ju att du köper en hane och några honor och avlar själv :)

Jiiiii
0

Jag har funderat på att föda upp möss själv, men jag har inte intresset för gnagare och skulle därför inte ge dem den tid de behöver.

Jo, det är fullstora möss han ska ha. Sen vet jag inte om de är avlivade pga sjukdomar då jag är rädd att det ska spridas till ormen.

[veralera]
0

Jag tycker det är jättebra att fråga på en sånhär sida istället för reptilsida.

Att köpa möss från någon som har 20 honor och en hane i en bur, och avlar tills de dör, känns inte alls rätt i mina ögon.

Nu har jag ju ändå intresse för möss  så hade jag behövt flertalet hade jag fött upp själv, men låt säga jag inte hade tyckt om möss alls - då hade jag köpt av någon där jag vet mössen har det bra hos.

Aviendha
0

Utan att veta exakt så tror jag att det är få patogener som går på både mus och orm, de är så olika och många baciller och virus är hyfsat artbundna. Sen så dör ju en hel del av när mössen ligger frysta med om jag får gissa.

Evelyn
0

#3 Ah, dumt att jag precis grävde ner de jag hade i skogen! Har legat i frysen hela vintern :P

Sjukdomar är för det mesta ras-specifika och smittar inte mellan mus och  orm, så det behöver du inte vara orolig för! :)

Men då sparar jag gamlingarna framöver, så kan jag höra av mig till dig när jag har något att erbjuda? Är ju bättre att kropparna kommer till användning än att jag ska "kasta bort" dem.
Tror det dröjer ett tag innan jag har möss att erbjuda dig dock, ingen av de jag har är särskillt skruttig än, de är pigga och fina allihop!

LillyB
0

Lite kul att alla tar för givet att foderdjursuppfödare missköter sina möss. Eller hur? ;) Man får ju såklart ha lite sunt förnuft också, jag menade inte att köpa från vilken foderdjursuppfödare som helst.

Menade mest att hon troligen skulle få fler svar på ett forum där dom faktiskt föder upp till foder. Det är inte många här inne på mus.ifokus som föder upp till foder.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Jiiiii
0

Evelyn, det är bara att skicka iväg ett mejl då du har någon :)

[FRllDA]
0

Jag håller nog med LillyB. Här kommer du kanske bara få tag i en och en annan, vänder du dig till en foderdjursuppfödare, om du nu ska mata ormen med möss regelbundet (vilket jag antar) så kommer du ju kunna köpa in "på lager". Jag tror inte heller att foderdjursuppfödare har sämmre hållning, kanske att de dock inte hanterar sina djur som vi musägare gör, men det tror jag inte att mössen har ont av. Dock vet jag att endel uppfödare säljer sina djur som levande föda vilket jag inte tycker om! :)

Jag personligen skulle inte ge bort mina döda möss för att bli uppkäkade. Men det är ju jätte olika :D

ivanhoe81
0

gå med i artlinks forum "geckoforum" där kan man ju också söka lite efter fodermöss

artlink började ju föda upp möss för att ha till foder men nu säljer hon möss med och jag har 4 supergoa hanar från henne

forumets adress är

http://geckos.forum24.se/geckos.html

Faxlin
0

Jag föder upp för foder också. Så några kan du få köpa av mig lite då och då. Just nu har jag lite torka dock då jag behöver ha in lite nya grabbar här hemma. Blir så dåligt med musungar annars :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars