Godmorgon sön 18 feb
Godmorgon
Hoppas alla kommer att få en skön söndag.
Min kommer att upptas av tvättstugan ;)
God morgon :/
Jag vaknade mitt inatten genomsvettig med jättehög feber. Mådde jättedåligt :( Blev värsta rädd och tog alvedon med en gång. Det var ju tur att jag vaknade! Tänk om jag hade legat där och sovit och fått 40 gradig feber, skulle varit läskigt :P

VArför gör dom tankarna dig rädd?
För att det är ju farligt att ha jättehög feber.. runt 40 grader är ju farligt. Det är det jag hört iallafall. Kroppen kan inte bli för varm. Min syster fick nånting med 40 grader nån gång och då fick vi åka till sjukhuset…

Jo det stämmer att det inte är bra att få över 40 grader.. men jag tänkte bara på varför du var så jätte rädd om det hänt något speciellt…
Ofta ligger man på över 39 grader när man har feber… feber är ju på sätt o vis ett försvar för kroppen när man har en infektion i kroppen… hög kroppstemperatur gör att bakterierna har svårt att överleva o att immunförsvaret ska kunna jobba på. Så feber är inte bara till ondo… och det är inte så ofta som man får över 40 grader så att det blir farligt… o gränsen ligger visst vid 42 grader för att det ska bli riktigt farligt.
Och det är ju inte bra om du ska känna dig jätte rädd… tur då att det finns värktabletter som är febernedsättande…
Så här står det på Wikipedia - så kanske du känner dig lite lite mindre rädd *ler*
Feber, latin febris, är ett tillstånd då den kroppsliga temperaturen överstiger den normala, vanligtvis omkring 37,7 °C, på grund av att kroppens "termostat" skruvats upp. Orsaken till feber är vanligtvis någon form av infektion. Hjärnan ökar då kroppstemperaturen för att bakterierna ska få det svårare att överleva samt för att immunförsvaret skall bli mer aktivt. När temperaturen stiger fryser och skakar man. En febernedsättande tablett "skruvar ner" termostaten och patienten svettas då i stället eftersom kroppen då börjar uppfatta kroppstemperaturen som för hög. Andra symptom som brukar förknippas med feber är låg aptit, illamående och huvudvärk.
Feber är i sig inget sjukdomstillstånd utan ett symptom och ett tecken på att immunförsvaret är aktiverat. Feber är så länge den inte är extremt hög (över 42 °C) heller inte farlig eller skadlig och behöver inte behandlas. Vissa forskare hävdar till och med att man inte bör behandla feber just eftersom febern fyller en funktion i immunförsvaret. Det finns även de forskare som hävdar att en rad vanliga symptom man normalt förknippar med feber, till exempel ont i kroppen, snarare är orsakade av den bakomliggande infektionen. Anledningen till att dessa symptom tycks minska när man tar febernedsättande medel skulle då vara att sådana medel vanligtvis även har andra verkningar, till exempel smärtlindrande.
Aha tack :) har aldrig riktigt läst om det :P Men så rädd blev jag inte.. bara för feberns skull. Sen så känner jag en som svimmade när hon hade 38 graders feber :S Asså när jag vaknade upp inatt så hade jag inte bara feber.. utan jag var helt vimsig och mådde jättemycket värre än på dagen. Jag överreagerar inte när jag skriver detta.. bara så att ni vet. Jag hade ju influensa precis innan jul.. det här är mycket värre xD
Idag ska jag verkligen ta det lugnt… och försöka dricka mer än vad jag gjorde igår. Jag fick inte i mej nån mat igår.. men fick i mej frukosten idag iallafall :D Jag låter lite bättre idag.. men fortfarande som en kråka *fniss* :P Hoppas att jag blir bra snart.. men kom på en sak.. kanske inte kan gå på dansen *buhu* Mina föräldrar kommer inte säga ja till det :/
Tack för hjälpen Mandymoo.. vet nu :P

Nej någon dans blir det nog inte för dig *Ler*….
Krya på dig malin_2!
Jag ska väl försöka få vardagsrumsmattan ren. Köpte en nästan helvit matta för ett år sen, tänkte som så att då jag inte hade hund kunde jag ha en så ljus matta. Sen kom Tim hit o vi fick några korta månader tillsammans. Nu är Tim borta men smutsen i mattan är kvar. Får se om jag får bort det eller inte. Inte för att det spelar nån roll, men lika bra att försöka få den ren nu när jag är hundlös igen…
Sen blir det väl att vila. Nu när allt med Tim är över har luften gått ur mig o jag är såååå trött. Men det vänder ju så småningom. Får försöka se fram emot de roliga sakerna jag har framför mig.
#6 Ne det verkar inte så (a) :P Och ingen gympa heller xD ;)
#7 Tack så mycket! ska försöka
Stackare, du är ofta sjuk malin!
Nja det var 2 månader sen ^^ Jo jag måste erkänna.. det är en kompis.. min bästis som jag jämt blir smittad av :( Det är jättejobbigt :/
Börja tvätta händerna oftare! haha… som om du var en smutsgris…
Nä, men jag tvättar händerna ofta och blir sällan sjuk.
Och ät mycket vitlök.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
*asgarv* Mohahaha xD :P Jadu! Det gör jag.. kanske inte i skolan.. *snukigt där på toalätterna* Då får man ännu mer bakterier :P Sen så är det ju lite svårt o undvika en kompis…
ha munskydd och plasthandskar och prata ytterst sällan med henne använd teckenspråk ;)
#12 Ja.. vitlök :) Hade jag glömt bort
#14 *hohohehehihihaha* Ojojoj
Tänk om asså :P OoO
#14 hehe… precis…
Åh *arhg* Tog en alvedon kl.10.00 sen en kl.15.00 och den som jag tog kl.15 gjorde ingen effekt alls! Fick ännu mer feber :( Så nu har jag 39 grader igen.. Så jag fick ta ännu en alvedon xD Fast jag egentligen inte skulle det.. tog den alldeles nyss. Min mamma sa att det kanske var för låg mängd.. även om det är 500 mg :/

#17 Krya på dig!
#18 Tackar tackar :) Tog just ett bad.. :) Härligt!
Känns lite som att jag skriver lite för mycket om mej själv xD Men det är bara för att jag har ingenting o göra :P Tråkigt..
Jag vaknade rätt sent idag (fest till långt in på natten…) Till stallet tolv och var hemma halv fem. Löshoppade två hästar. Har nu suttit och redigerat maaassor med bilder på musbebisarna *phu* Och snart ska jag äta, är jättehungrig!

#20 då ser vi fram emot massa fina bilder då *ler*