Mus iFokus

Mus

Etiketter: föreningutställningträff
Läst 876 ggr
Vattnadal
0

Kurs i hårlag/färg och teckningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svemus håller kurs i hur du läser och tolkar föreningens skrivna standard.
Genomgång av hårlag, färger och teckningar. Främst de standardiserade, i mån av tid även en del ostandardiserade och nya eller ovanligare varianter. Vi ska försöka samla ihop levande exemplar av så många hårlag, färger och teckningar som möjligt. Deltagare får således gärna informera vilka de har hemma vid anmälan.

Kursen hålls 5/6 kl 11-17 med uppehåll för lunch och fika.

Avgift: 150 kr, då ingår ett ex av svemus standard, fika samt en enklare lunch.

Plats: Odlingen 105, Sunnäsbruk (6 mil norr om Gävle)
För vägebeskrivning, kontakta Elin Mattsson (kurs@nattfrostens.se el pm till Vattnadal på ifokus)

De som önskar övernatta för deltagande på utställningen i Gävle dagen efter, boka det så snart som möjligt. Det finns 12 platser på sängar och bäddsoffor i gästrum. Först till kvarn gäller! Vill man äta kvällsfika, frukost och slippa packa med eget sänglinne kan man gärna lämna en symbolisk 50-lapp så att jag inte går back på att ha er som gäster.

Anmälan = Betalning på svemus konto samt pm eller mejl till Elin senast 31/5.
Max antal deltagare: 55. Min antal deltagare: 5.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

StillaSinnet
0

-Det ska bli så otroligt kul!!! jag betalar under helgen i samband med anmälningarna till utställningen.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Vattnadal
0

Folk kanske kan skriva här oxå, om de kommer eller inte. Då ser ju alla vilka som kommer, och kanske kan boka resplaner tillsammans eller så.

De som är intresserade av hundar kan få hänga med in i hägnet och träffa alla, men på egen risk. De är nämligen inga väluppfostrade sällskapshundar, utan halvt galna människoälskade huskyn. Man kan få massor av pussar och 2 av valparna (närmare 20 kg nu) är rätt bra på "hopp-attacker" då de kommer i full fart, och 2 meter från en, hoppar de, landar i famnen och pussar hej vilt, innan de ramlar ner igen.Skrattande

Kvällsrundan i stall, fårhage och hundgårdar för matning och mys kan man alltså boka in sig på. De som kommer redan fredag hinner även med morgonrundan om de vill. Mina möss och djur inne kan man givetvis oxå få en genomgång av, om man vill.

MVH Elin

Evelyn
0

Jag kommer! Skrattande kommer att bli en toppenhelg, känner jag på mig!!

ajanki
0

Ja, tänk om jag kunde samåka med nån här nerifrån! Vill ju så gärna åka på både kurs och utställning!!

ivanhoe81
0

jag kommer inte, det är förlångt upp till dig, men jag bokar gärna en kursplats när det är längre ner i sverige typ som i stockholm eller karlskoga eller karlstad och liknande

StillaSinnet
0

Jag har betalat och längtar som en tokig!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Faxlin
0

Jag kommer :-) Och jag kräver en riktigt omgång med hundgos och hoppande vovvar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kent
0

jag o kerstin kommer och jag tänker kräva lite muskläm.Foten i munnen

Faxlin
0

#8: Ska du inte ta sådant privat med Kerstin :O

Audiatur et altera pars

kent
0

#9 kerstin Obestämd just det min sambo Skrattande

Faxlin
0

#10: exakt den Kerstin menar jag :-)

Audiatur et altera pars

Terato
0

Jag kommer!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Littlem
0

Jag dyker med upp!!

Och jag har gärna pusskalas med hundarna ^^

Vattnadal
0

Ni som kommer idag hinner vara med på matning och kvällsbus med hundar redan ikväll!

MVH Elin