Cancer?
Misstänker att en av mina äldre honor har fått cancer. Flocken är superlugn och hon är jätteaktiv och pigg. Men, hon har fått ett sår i huden på ena sidan. Det sitter mitt på sidan och jag tror inte att hon har kunnat fastna i något då det inte finns något i buren att fastna i. Vad kan jag göra för att hjälpa henne?
ta henne till en vet?
Det kan faktiskt vara "början" på en tumör du ser. Möss är ju inte lätta att behandla överlag och att operera bort en tumör på ett sådant litet djur.. Ja, det säger sig själv.
Mitt spontana råd i det hela är att se till att hon har det bra; bra mat, bra hållning, stressfritt och allt sådant och sedan avliva när hon påverkas för mycket av tumören. Min erfarenhet är att de kan tuta på relativt bekymmersfritt ett tag om det rör sig om en ren hudtumör. Andra gånger märker man att de tacklar av rätt fort så man får ta det från fall till fall.
Nu är jag långt ifrån musexpert så jag hoppas att någon med mer kunskap och erfarenhet har råd att ge.
Paulina
Svampinfektioner förekommer ibland i småsår och klådan från svampen gör att musen kliar upp såret så det växer snarare än krymper. Det får liksom ingen chans att läka. Håll koll på om hon kliar sig mycket. Gör hon det så finns det antifudgesalvor både re ceptbelagda ich pervaryl som är receptfritt
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

#2 och #3 tackar

Så, såret har läkt och min tjej är pigg och glad som vanligt ;)
Skönt! :)
Åh, härligt!! :)
Paulina