Gormorgon tisdag 20 feb
Så var det dags för ännu en dag att vakna till liv. Hoppas ni alla sovit gott. Och att ni ska hitta på något kul idag… jo jag vet, de flesta jobbar. Men något litet kul kan man hinna klämma in på dagen ändå.
Några har väll barn som har sportlov, som jag har. Fast dom har ju inte så jätte mycket att göra. Ja inte för att dom klagar, dom roar sig bra själva har jag märkt.
Vad ska ni hitta på idag - eller vad har ni gjort, om ni tittar in lite senare på dage? Jag har tappat lite "fart" … o ska inte göra så mycket. Åka med dottern o handla lovade jag. Sen ska jag mocka o nattfodra i stallet… min väninna mår inte direkt bättre o det oroar en hel del.
Har ett munsår som startade igår kväll o som inte gått att hindra med salva den här gången - lite förbryllad - brukar vara så effektivt. Antar att jag håller på att bli förkyld.
Ha en bra dag o Kram på er alla.
Good mornin :P Har sovit… sådär bra. Vaknade några gånger …men hade inte feber! För nu har jag bannemej tagit så mycke alvedon så nu har febern försvunnit :D för ett tag…
Har sportlov nästa vecka :P
Jag drömde nåt konstigt igår… när jag vaknade var jag helt skräckslagen :S Brukar bli såna drömmar när man är sjuk.

Va skönt malin att du är utan feber idag… så att du blir helt frisk till sportlovet.
Ja :D Och till helgen…!!

Jag är precis uppstigen ur sängen. Hade klockan på ring 8.30, ställde om den till 9, somnade nästan om, myste lite och gosade med hundarna, och har nu äntligen morgonrock på, och är uppe. Några av hundarna gick nog ner, nån annan ligger kvar i sängen. Borde väl klä på mig så de får snabbkissa och få frulle. Ska nog göra bara en kopp the, istället för en kanna till mig själv. Känns som att jag sov bort min lååånga frukost…
Ska sätta deg och baka limpa så fort jag är klar med frullandet. Mellan baksvängarna ska jag städa burar och greja med mössen, så huskyna åker ut i snön. Piro låg ute hela dan igår, trots att det snöade rejält. De andra sov i kojorna mellan varven, han lekte snögubbe istället!
Efter middagen ska jag hem till mamma och keramika. Krister och pappa ska börja riva i tapeter, spackla och pyssla. Matsaken ska få nya tapeter och ny färg. Mamma tyckte att tapeterna var så äckliga, efter att vi hade alla stora fåglar där innan huskyna flyttade hit (2 rosellor och ett par kakarikis med ungar, som mest 3 stora burar, varav en lika stor som köksbordet). Fåglar har en förmåga att skvätta med allt, och det sitter små bitar av frukt och gud vet vad på tapeterna, förutom fågelskit, som aldrig gått att torka bort helat… Sedan försökte Vidar och Cora dra bort tapeten på ett ställe när de var så, vilket inte heller hjälpte upp situationen. Sedan blodade Freja ner på något ställe när hon hade slagits med Cora, och då vi stressade till veterinären hann vissa prickar torka fast. Således bestämde sig mamma för att i år får jag tapeter, färg och hjälp av pappa att fixa, i födelsedagspresent.
Nej, nu ska jag sätta fart. Måste kissa själv oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#5 haha lekte snögubbe :P :)
Tre bra nyheter 
1: Jag fick just ett brev från Grodan med visitkorten ;)
2: Jag känner mej piggare och verkar inte har någon feber :)
3: Jag fick just reda på vad jag fick på biologiprovet… VG Och VG i slutbetyg :D
Kan det bli bättre?? En bra dag helt enkelt :)

För mig blev det god morgon för 1 timme sedan då jag vaknade efter att ha sovit på förmiddagen då jag har jobbat inatt. Är nu ledig tills på torsdag då jag ska börja mitt mimimaraton med 4 morgonpass på jobbet…. Har redan hunnit käka frulle innan jag somnade i morse, men nu har jag en kopp kaffe här vid datorn.
Har jobbat, vilat, skurat burar o nu sitter jag här. Vet inte om det är allergi som spökar eller jag är på väg att bli sjuk… Men det lär jag väl märka med tiden. suck