Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 466 ggr
_Anna93
0

Lukten!

vet ni något man kan göra åt lukten för dom luktar så otroligt äkligt. jag gör rent varannan dag men luktar illa ändå. när jag gör rent så tar jag ur "skiten" tvättar hela buren med tvål och vatten. tvättar skålar och flaskor tar in nya toarullar och nytt toa papper och ny bumull. tacksam för svar.

mandymoo
0

Ja antingen är du väldigt känslig - för på 2 dagar om du gör rent så noga ska ialla fall inte honor lukta något specielt. Yngre hanar som gärna markerar kan lukta lite men inte så snabbt heller.

Vad har du för botten material. Bomull - vad har du för nått till dom då?

Highlandertess
0

Det var en period då vi hade skaffat ny bur till hanarna (bröderna) och då var de ganska "stänkiga" av sig i början. De var dessutom 5 st då så det var inte så konstigt att det luktade :-) Men de lugnade ner sig efter ett tag. Under tiden då det var som värst så brukade vi ha tänt en oljelampa som spred en doft av hallon. Då kändes det inte. Hur länge har du haft dina? Om det inte har varit så länge, så kanske det lugnar sig efter ett tag om det är mycket just nu. Här så luktar honorna knappt alls och hanarna har lugnat sig så det dröjer ett bra tag innan det börjar lukta.

Mvh Therese

Terato
0

Hahah, jag vet inte vad det är för fel på min mus. Jag har en hane på nästan tre månader som luktar noll. Jag menar ingenting. Jag har inte städat buren på två veckor.. För jag behöver inte. Så jag har inte kunnat förstå vad folk pratar om att möss ska lukta illa.. Eftersom det här är min första mus.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

_Anna93
0

det är två hanar dom bor i en ny bur för jag har bara haft dom i två veckor på onsdag. Dom är rätt unga

Jagh ra tidningar i botte n och sedan sågspån på det sen bumul att sova i och toa papper uppskattar dom också.

Highlandertess
0

#4 - Då är det nog möjligt att det luktar mindre efter ett tag. Så var det här för mig iaf. Jag vet inte hur det är vanligtvis, men jag har haft 6 hanar allt som allt och det har varit likadant med dem alla. 3 hanar har flyttat och jag vet att de då blev värre igen när de flyttat. Sedan så har jag hört att det finns hanar som luktar mer och de som luktar mindre, att det skiljer sig åt.

svartlila
0

Men tvål?  använd diskmedel eller grumme som grodan rekommenderade…sen din övertvättning kanske gör att de stänker ner mer…

??

Grodan
0

Skrattande Jag tycker du bör investera i ett bra bottenmaterial. Tidningspapper och bomull luktar illa väldigt fort. Bäst är om du kan ha aspflis/aspspån, majskolvsflis, toa-lätt eller miljöströ av något slag. Kolla i närmaste zoobutik vad de har.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

Den lille hanen jag hade från Finland samtidigt som jag hade Kelly, som tomasH köpte. Den hanen markerade in sitt revir på en gång, men lugnade sig efter att ha satt in sin lukt i buren, dock städade jag buren 2 ggr/vecka hos honom då jag hade "vanligt" zoo-spån. Upptäckte sedan att Toa-Lätt passar på de killar jag har nu tillsammans även om de är över året och bröder. Jag låter alltid mina möss få ha toapapper att boa med och de tycker att de är mysigt att boa med.

mandymoo
0

Ja som alla redan skrivit så är tidningspapper o bomull inget bra botten material. Du kan även köpa vanligt spån på matvaruaffären. Det är mycket bättre än just tidningspapper som ofta luktar illa bara det när det blir fuktigt.

Lovar dig att byter du bottenmaterial så kommer det att sluta lukta så mycket.

Highlandertess
0

Detta "Toa-lätt" som jag hört talas om flera gånger nu, var köper ni det? Jag har kollat i djuraffären här och även på vanliga Konsum och ICA, men har inte hittat det.

Mvh Therese

Mymlan
0

Remiss kan man finna på Granngården. Toa-Lätt kan du finna i vanliga mat butiker som konsum, ICA..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

Toa-Lätt är ju vanligt kattströ o finns ialla fall här i min Coop o ICA… jag tycker bara att det är lite hårt som botten material så jag föredrar spån.

_Anna93
0

okej asså jag har spån men tidningar underst sen spån på det liksom.  men jag tyker inte att dom luktar lika illa längre. tack för tipsen