Svemus årsmöte!
SVEMUS Årsmöte 2007
Dag: söndag 25 mars 2007
Tid: Kl 10.00,
Plats: i Hägersten
Saker som kommer upp
• ekonomisk rapport för 2006 – gick SVEMUS minus eller plus?
• budget för 2007
• vad gjorde SVEMUS 2006? (Verksamhetsberättelse)
• val av ny styrelse för 2007 – anmäl ditt intresse till valberedningen Monica Marcolin
• motioner från medlemmar – vill du förändra något? skriv en motion och se till att den är ordföranden tillhanda senast 20/2
• val av Årets mus 2006 – lämna förslag på mus som speciellt utmärkt sig under året
• val av Årets Hedersdiplom 2006 – lämna förslag på person som gjort något bra för klubben under året
• utdelning av diverse diplom – poäng från utställningar under året
Förslag till motioner, årets mus, hedersdiplom skickas till Elin Mattsson: ordforande@svemus.org
OBS! Motioner till årsmötet skall vara styrelsen
tillhanda senast 20 februari 2007.
Vägbeskrivning till lokalen
Kommunalt
Tag tunnelbanans röda linje mot Norsborg.
Kliv av vid Örnsberg. Det finns bara en uppgång,
tag den och gå rakt fram, förbi Konsum
som är på din vänstra sida. Efter Konsum
kommer en parkering, denna ska du snedda
vänster över. Då ser du en liten uppförsbacke
mellan två lägenhetshus. Gå uppför den och
tag sedan vänster. Gången till lokalen ligger
vid vändplanen i vägens slut. Adressen är:
Hertigvägen 18, 126 52 Hägersten.
Bil
Åk på Essingeleden, sväng av vid Liljeholmen Aspudden. Tag höger in på Hägerstensvägen. Följ den rakt fram till du har Willys
(står systembolaget i gamla beskrivningen, men det är borta, är inte säker, men tror det är Willys där nu…) på höger sida. Sväng då
höger och sedan andra vänster in på Hertigvägen.
Åk till slutet av gatan så ligger lokalen vid vändplanen. Parkering är gratis längs gatan.
Efter årsmötet kommer vi att ha lite aktiviteter,
vad det blir beror lite på hur intresset
för olika saker visar sig vara. Kurs, föreläsning,
pyssel, tävlingar och så vidare. Se på
SVEMUS hemsida för mera information under
februari 2007.
Lägger upp detta här, så att medlemmarna får en förhint. Meningen var att HM skulle ha kommit ut redan, men då den är försenad, får alla en chans att se kallelsen lite tidigare här.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Åh, vad kul! Massa gott kaffe å fika blir det förstås också!
och så hoppas jag att folk tar med lite möss så vi kan byta lite… 
Ska du gå på mötet? Svara i denna tråd (omröstning)! <--- klicka
TACK för info, Elin!!!!!!!! 
Är faktiskt ganska "sur" på Svemus som allt som oftast saknar framförhållning vad gäller sina aktiviteter.
Ännu surare blir jag, när Svemus styrelse VET men ändå inte går ut med informationen…
(ta det som "välvillig kritik" och något som går att förbättra)

Motioner till årsmötet inlämnas senast … i morgon …
jaha…
Din kritik är befogad, men när du skriver SVEMUS ideligen gör det ont i mig! Själva klubben är ju faktiskt ALLA medlemmar!!!
Visst styrelsen är ansvarig att klubben sköts och därmed bär ordföranden (Elin) det yttersta ansvaret.
Jag anser att Elin gjort sitt yttersta för att delegera arbetet i klubben, men att det inte fungerat kan faktiskt inte hon hållas ensam ansvarig för. Pinnar har satts i hjulen från alla möjliga håll.
Dessutom är det lite jobb med en klubb för styrelseledamöterna och det är då bra om ledamöterna gör något och inte förväntar sig att ordföranden ska göra allt.
Jag själv är bara suppleant, men känner sådant ansvar inför klubben och Elin att jag inte kan smita undan - även om jag vill när det blir för jobbigt för mig (är ju utbränd).
Tänkte bara säga att jag gärna hjälper svemus på alla sätt! Jag har börjat jobba för Husmusen nu :) Ska bli kul! har skrivit 1 artikel till nästa nummer o håller på med en till ;) Jag känner på nåt sätt… att jag vill hjälpa. Inte bara för att hjälpa.. utan för jag skulle tycka det är kul. Har ju tid och möjlighet.. så om svemus behöver hjälp med nåt så är jag här :D
#4 "när du skriver SVEMUS ideligen gör det ont i mig"
Ledsen att det gör ont i dig
, men det är Svemus som förening som jag syftar till. Eftersom vissa saker inte fungerar så bra inom föreningen.
När du "gör om det till personlig kritik" gör det ont i mig!
Inte går det väl att lasta enskilda personer (oavsett ansvar eller inte) för att föreningen som helhet även har brister?
Än mindre vill jag lasta enskilda personer för att de gör MASSOR - men inte kan göra allt, själva! ???
Och om jag inte påtalar sånt som jag själv tycker känns fel för mig, hur skulle jag då kunna "påverka" mot förändring? Om jag känner att jag måste tiga om negativ kritik, för att det inte ska göra "ont i andra" så blir jag istället så lätt en grinig och missnöjd person (och då blir det istället så lätt att prata skit bakom ryggen).
Jag föredrar kommunikation. Om inte annat så för att, till exempel, få förklarat för mig varför det inte funkar och går att förändra, och då nöjer jag mig med det.
Men nu har det väl - så som jag uppfattar det - tillkommit en hel del människor som gärna vill vara med och arbeta för ett bättre SVEMUS? Är det inte så?
Det finns ju en hel del som skulle må bra av förändring, UTAN att lasta någon enskild person för att inte ensam kunnat vara överallt och kunnat göra allting, själv. Det kan ju INGEN!
Jag vill inte ge Elin negativ kritik, jag vill ge henne en ELOGE!
Och, ja dig också Grodan, för ALLT som du har GJORT. Det är bra saker som lever kvar och har stor betydelse, för både Svemus och Sveriges små möss, och Sveriges stora och små musälskare.

Jag har sammanställt resultaten från de 2 utställningarna vi hade förra året i Uppsala och Hökarängen(södra Stockholm). Alltid knepigt med att få ihop det på rätt sätt med resultat och klass.
För allas nyfikenhet meddelas vinnaren av ÅRETS DIAMANTMUS 2006-rosett längre fram på årsmötet. Allt för att hålla er på halster.
Monica Markolins mail…..vad är det för mailadress? Jag har den inte iaf.
Åhh jag vill verkligen gå! När jag läser vad Elin skrivit så känner jag sån vilja, dragningskraft
Kanske åker jag dit själv ;P Vi får se helt enkelt. Bra att vi fått information ;)