Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 311 ggr
mandymoo
0

Godmorgon torsdag 22 feb

Bara tittar in o säger godmorgon.

Hoppas ni sovit gott o får en bra dag

Kram

amaira
0

Gomorron. Kyss

Vattnadal
0

Gogmorgon tebax! Är sen, som vanligt, då det är bäst att åka tidigt till jobbet i detta väder…

En liten nyhet har jag dock. Innan jag tog semester sist, fanns det en liten bandad hona i vår avslebur, ca 4 v, som jag ville ha. Ville inte ta hem henne och karantäna när jag skulle vara borta, så jag tänkte, att finns hon kvar när jag kommer tillbaka, så är det meningen att jag skulle ha henne. Hon fanns kvar, men eftersom jag varit borta hade ingen fatatt att de skulle sorteras ur buren, så hon har bebbar i magen…Gråter 

Nu bor hon här hemma i alla fall, och hur det ä'n blir med de som finns i magen nu, ska hon få göra bebbar med mina bandade hanar i framtiden.

Finns fö en svar bandad pf hane, kan ha varit ax, el kh. Helbror till den härlige Svempa, och till min hona. Intresserad någon? Hanen som är pappa tilla alla på jobbet är underbar (men har Mirans Ebony i stamtavlan)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Och för en annan som inte har en aning om vem Mirans Ebony är???

Lycka till med den lilla som har bebbar i magen.

Och alla som är ute på vägarna o det är snö o halt ta det försiktigt - här är det mesta bara kallt…

OlleA
0

Gomorron musfolk! Glad

Efter att ha fått inspiration på odla går jag in och tjuvläser lite här nu när det forumet är nerstängt. Ha en fin dag allihop! Skrattande 

Olle

mandymoo
0

Du är så välkommen att tjuvläsa *ler*

[mjuue]
0

God morgon ;) Sovit gott har jag faktiskt :P

Bättre mår jag faktiskt ;D

Mymlan
0

Idag tar jag det lungt, får besök idag. Igår avlivade jag musen från Amira, kändes lite hårt för hon var hur pigg som helst men en knöl på halsen hade dykt upp. En annan fawn hona avlivades oxå veterinären trodde hon hade en tumör bakom ögonen som gjorde att ögonen stod ut *såg ut som de skulle ploppa ut* hon var inte heller 1 år fyllda :-( väldigt fet, enda av mina röda/fawn som var fet. Hon fick inga bebisar, ingen av mina röda/fawn har fått det.

Ska inhandla lite käk till råttorna, man kan på konsum nu få 5 st semper barnmat för 39:- bäst passa på.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Nämen Olle! En sån trevlig överraskning! Skrattande

Jag såg att Odlas forum var "tillfälligt stängt", och jag som skulle in och titta på ditt nya fotoalbum. Tittade som hastigast bara, igår, vill titta ordentligt i lugn och ro. Det såg så ljuvligt ut.

cosmonita
0

Hej på er

Jag är sjuk sen ett par dagar tillbaka. Feber och ont i halsen.

Har inte suttit vid datorn utan legat i sängen. Mår lite bättre idag och försöker vara uppe lite…så tråkigt att bara ligga.

mandymoo
0

Oj stackare…. hoppas att det nu vänt och att du snabbt kryar på dig.

dreamiz
0

Förkylning här också men bara det inte blir värre så. Känner mig lite febrig nu men är väl för jag håller igång o inte vilar…

Håller på att skura musburar nu (tar en paus medan en bur torkar o musarna är ute o busar.)

Igår fick jag flytta råttan Dodge till egen bur (pga överdominans) så idag har jag badat de andra fyra pojkarna (2 har bott med Dodge o 2 i en egen bur) o nu är de alla fyra på golvet. Jag hoppas att de ska kunna bo ihop. Inget bråk hittills i varje fall. Sen ska jag skura ur den största buren o sätta dom i o så hålla tummarna!!

Tycker synd om lille Dodge men han kan ju inte få terra kompisarna… Hoppas han klarar att bo ensam. Jag vet att råttor inte ska bo ensamma men när de terrar alla andra råttor så finns inget att göra ju, tyvärr…

cosmonita
0

Jodå, det bättrar väl på sig. Men orken är inte som vanligt. Var tvungen att åka med dottern fram och tillbaka till vårdcentralen för ett tidigare bokat läkarbesök som kanske tog 30 min. Helst slut efter det…Förvånad

Men imorgon är det säkert snäppet bättre!

"11 Oj, synd att Dodge inte kan uppföra sig i sällskap…

Elyria
0

Mycket förkylt just nu tydligen. I dotterns klass är hälva styrkan hemma och är sjuka….