12 pojkar ihop?
hej, alla mina 12 pojkar (en från kull 1 och 11 från kull 2) ihop.
visseligen börjar dom bli stora och behöver större bur snart. men är det normalt att 12 pojkar går ihop?
pojkar som är kända för att bråka och så..
dom funkar hur bra som helst :P
skulle det hålla om några av dom flyttar tillsammans eller kommer det förstöras då? både för dom som är kvar och dom som flyttar..
är så glad att det funkar, dom är 1.5 månader typ
Jadå, hanar brukar kunna gå ihop i veckor, månader eller år. Det är väldigt olika beroende på hur man avlat dom, vissa bråkar ett par veckor efter att de är leveransklara och vissa kan tivas ihop hur länge som helst. Men om jag förstått rätt så är väll 2-3 månader efter att de är leveransklara inte alls ovanligt.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

De är bara 1 1/2 mån, låt dem bo tillsammans så länge det går, men dela innan det blir skador eller psykisk stress.
Sen är det inte bra att ha grupper på över 10, bättre att dela upp dem i 2 musflockar, och sen vara beredd att börja dela dem så fort du ser att det är bråk på gång.
Burbyte, städning av buren od, kan trigga bråk. Börjar de jaga varandra, rida på varandra, få bitmärken, feta pälsar, om nån blir mer stressad och nervös, är det tecken på att det inte fungerar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
1# jag tyckte det va konstigt. hörde ju deras pappor bråka då och då. fick sära dom en natt när dom skrek som bara den.. men känns braatt pojkarna fungerar
2# hur ska man dela dom då? slumpat, färg (djur kan ju tydligen vara rasistiska) eller hur ska man göra det?
och hur blir det om nån/några flyttar?

Hur du delar dem nu, ja, titta på vilka som håller ihop mest, vilka sover ihop od.
Om du säljer några, gör det då en och en, eller möjligen 2 och 2 till folk som har fingertoppskänsla och vet när de måste dela, om det måste delas. Är de inte avlade på hanar som kan bo ihop, så är risken stor att de måste delas, antingen inom en vecka, eller senare, kanske kan de bo ihop 6 mån, kanske mer, Det är omöjligt att säga.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3: Det är ingen fara att dom börjar bråka med varandra pga deras färger.. Som Vattnadal säger, dela upp dom till så trivsamma grupper som möjligt.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
4# alla sover ihop.. dom ligger i en stor hög?
men då delar jag på dom slumpvis..:P