Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 381 ggr
Bullerbytjejen
0

fråga ang. burmått.

Jag har en bur här som står tom. Den är 35x25x25.

kan man ha möss i en sån?

Om dom får vara ute en del varje dag och springa lösa.

Jag har två mustjejer som bor i en större bur.

Är det skillnad på honor och hanar till sättet?

Är sugen på två hanar också. Eller så skaffa två honor till.

Kan man introducera dom med dom andra två?

Isåfall kan jag ju sätta ihop dom två burarna.

Å vattnadal om du läser detta, har du några musar?

och vad kostar dom isåfall

tacksam för svar Linda

mandymoo
0

Ja du kan tex ha 2 honor i buren eller 1 hane. OM du nu redan har 2 honor och kan koppla ihop burarna så kanske det bästa vore om du tex köpte 2 honor till och och satte ihop med dom du redan har. Om man tar det lite så att dom får träffas på neutralt ställe tex ett bord och bekanta sig o sen släpps ner i en rengjort bur så brukar det inte vara något problem alls.

Egentligen ingen större skillnad på hanar o honor i stättet, mera från mus till mus, vill jag säga.

Om du skaffar 2 hanar så måste du hela tiden vara beredd på att dom kan börja slåss o att du då har möjlighet att ha dom i varsin bur. Det kan gå bra om man skaffar sig 2 bröder, men man vet aldrig o man ska vara beredd på att kunna ha dom var för sig.

Vattnadal har möss till salu - kika under till salu kategorin eller kika in hos henne o skicka ett privat pm.

Möss kostar ca 75kr/st

Bullerbytjejen
0

Oki, jag har kikat runt lite nu och jag har nog bestämt mig för två tjejer iaf, det blir smidigast så. Känns inte kul att ha en ensam kille, och två vågar jag inte ta om dom skulle börja bråka då måste jag fixa en till bur, börjar bli en ond cirkel det här,  killen kommer få spatt på mig hehe.

tack för svaret :D

mandymoo
0

Ja det blir ju lätt så… svårt att låta bli att skaffa flera ;) dom små är beroendeframkallande *Ler*

Lilllan__
0

Ett tips:Man kan inte ha två hanar tillsammans för då kan det bli bråk. Men det kanske du redan visste? Generad

Mymlan
0

#4 Jag har 2 bröder ihop, de bråkar ej. Men inget som säger de börjar gruffa senare men de kan likväl vara vänner livet ut. Jag tror oxå det är bra ge 2 hanar som går ihop lite större yta att vara på, många kartonger/gömslen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

#4 jag har en bur med 2 bröder, 1 bur med 3 bröder o en bur med 1 pappa o 2 söner tillsammans… o än så länge går det bra… men man får vara beredd på att det helt plötsligt kanske inte går.. men så länge det fungerar får dom bo ihop *ler*

Jag vet att Grodan har flera hanar som lever i flock i olika åldrar som inte är bröder eller pappa söner osv…

Bullerbytjejen
0

Jo bråket har jag redan läst om ang hanar, så det blir två tjejer istället.. Hihihi nu kan jag ju inte hålla mig ju, vill bara ha två här NU!! Räcka ut tungan

Chippers
0

Tycker buren är alldeles för liten .. tycker en bur för två honor ska vara minst 50*30 .. helst större. ;P

Bullerbytjejen
0

Chippers, jo jag tycker den med e lite liten, men nu har jag köpt två mustjejer, så dom kommer introduceras med dom två jag redan har, så kommer jag sätta ihop deras burar så dom får en tvåa :D