Möss till salu!
Nu har jag en del möss till salu igen. Kan ta med för påseende på kursen i helgen, eller så går det att vänta till årsmötet oxå, kanske, om man inte orkar åka hem hit och kika.
Har några honor ur O-kullen kvar, champagne tan i kh och lh. Här är foto när de var pyttisar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sedan har jag en kull, pappan är VD Ztrangers When We Meet, ag slh (e: VD Joe The Lion, underbar sö cr skh u: VD Helden ag slh) som både är snygg och snäll. Mamman är VD Io, bl-ag lh (e: VD Åtta li-ag tex u: VD My Daeth rö vi tex) liten näpen och pussig.
Dessa ungar är bara för bra för att vara sanna! Kommer att behålla alla, om det inte finns intresse för underbart temperament. Silver agoutin kan ni glömma att jag släpper, men någon av de andra kanske man kan tjata åt sig!

MVH Elin

Vidare har jag 2 unga hanar, bor ihop med far och en 3:e bror. Pappan är MKs Satinmus, bl-ag/t slh, underbar liten grabb. Mamman är en av mina underbara E-honor, som tyvärr fått tumör och avlivats. Hon blev inte ens ett år, så de ska inte gå i avel egentligen, utan mest på pussas på, för de är bra på att pussas! En äre agouti tan, den andra blå agouti tan slh, med några vita strån på ryggen, gissar att han vill vara bandad…

MVH Elin

Sedan kanske jag har några pygmémöss otingade, om man är snabb. Har några enstaka honor kvar, och så en nyfödd kull. Honan lyckades klämma ur sig 3 st till, 2 hanar och en hona, men nu sitter hon med bara döttrar, så det dröjer innan det föds nya kullar här hemma. På fotot en ung storasyster med de små.

MVH Elin

#9 ser ut som min Cess (Xuccess) blir nästan lite ledsen på ögat när jag ser bilden…
#3-4 var attans så söt…. är det Index… som är mamma? Och farmor Grodans polska hona?
#11 Ja Pygmeer måsta jag bara ha *ler*
hej! den choklad bandade honan ,,,är hon kvar ,,är jätte intresserad av henne
hälsn kerstin
och vad är det för träff och när är den ?
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
#7 Hihi, lägger på minnet inför framtiden. 
Vad heter silver agoutin som du inte släpper? Behöver inga fler möss nu, men det kommer en framtid, och din silver agouti lär få avkomma, och kanske kanske är jag då intresserad.
Du ska inte tro att jag har glömt Joe The Lion! Han sitter i mitt hjärta. 

Den bandade honan är redan tingad, det gick fort! Hanen är kvar dock, och hans blå bror.
Namn har de inte fått än, ska fixa det dock!
Joe var inte bara så vacker, han var så trevlig oxå! Har bara en av hans söner kvar. Valde att ta bort de med sämre immunförsvar, och behöll således bara en agouti, ingen av cremerna… Fast denna son går nu med egna söner istället!
MVH Elin
hihi… "de är bra att pussas på"
Kanonfina musar där, Elin! Blir såååå sugen!!!

Jag tar med ett gäng i helgen, kanske kan vi bytas lite?
MVH Elin

# 11 - Vad stora ungarna ser ut i jämförelse med mamman…

Det är inte mamman som öär med, utan en syster som är 3 v äldre bara. Fast mamman är inte mycket större än henne heller… Ska försöka fota 3 åldrar bredvid varandra, om jag får dem att posera, så att det blir lite tydligare i skillnaden.
MVH Elin

Va får du dom inte att posera som du vill - dåligt ;)
Men det skulle vara kanon kul om du kunde få till en sån bild.
Honorna som jag ska ha - är dom från samma kull - eller från olika? Hur gamla är dom? Bara lite nyfiken…
Ja och vad äter dom *ler*

Jag har honor ur 3 kullar, så du kan välja lite på ålder. Den yngsta är ca 4 v, och de äldre kan jag inte i huvet, måste titta i ett papper!
Givetvis får du med en påse mat så att de får samma som de är van, och en hirskolv. Och så skriver jag på en lista vad min blandning består av (finkfrö, kanariefrö, gammarusräkor, mjukfoder för insektsätande fåglar och någon liten dutt med parakitfrö). Hirskolvar har de alltid, mat, klätterställning, gångbro, allti ett! Ibland får de små syrsor eller mjölmaskar oxå, för de gillar att jaga!
Kom vidare på att jag faktiskt kan tänka mig att sälja en till bandad hona, som jag egentligen tänkte spara. Jag kan ju alltid göra om parningen, och har fler bandade honor på ingång, utifrån!
MVH Elin

Hur ser hon ut då *Ler* den andra bandade honan? Också texel ?

Japp, choklad texel, men en härligt sned och knasig bläs.
Tänkte spara henne, men just nu finns det grönfläckiga paddor som hägrar, och då säljer jag hellre några möss för att få in pengar, och gör om parningen om jag vill få en ny hona att behålla!
MVH Elin

Du vill vi genast se henne *Ler*

Genast och genast, klart jag kan fota, men inte nu. Magen knorrar, får inte äta mer idag, det är natt… Fixar imorrn. Då ska de nyaste 3 kullarna få namn, och papperen ska postas oxå.
Mailar jag dessutom Anna och får nr, så kan jag ha papper med på dem i helgen!
MVH Elin

Ja gör du det när du har tid… nu är det på tok för sent för sånt *ler*
var ska ni ses i helgen?
har du kvar nån agouti hona?
eller vad har du för honor kvar?
hälsn kerstin
###
neva masquerade

Uppdaterar även med namnen, då det är färdigt nu:
De underbara, där kan jag tänka mig att sälja 1-2 av 3 ag lh, dessa töser heter: Thalia, Thebe och Thea. Systrarna som är ar och si-ag heter Tellus och Trivia.
Där finns även hanar, som jag behåller tillsvidare, men finns intresse, så har jag 2 ag lh, en ar lh och en rö cr lh.
Sedan har vi då de bandades kull. Urd har ni redan sett. Den andra honan är Urania, och redan tingad. Hanarna där är Ull, den så bra bandade att han garanterat blir kvar, och hans bröder den blå Uranus och den bandade Ulysseus.
MVH Elin
jaaaaaaaaaaaaaa får jag köpa henne,,,tack :)))
den fina urd,,,kan hämta henne i hägersten i helgen
###
neva masquerade
fanns silver argent också ,,,en hona?
###
neva masquerade

*puttar* upp lite till alla som är intresserade så ni ser att det finns sötnosar till salu