KÖPA MUS? Mina möss söker nytt hem!
Två underbara och tama möss (honor) som heter Dunette och Duna söker hem nu när de inte får plats i buren längre. Mer info kan fås, bara att maila eller ringa.
Deras färg är ljusgrå med vit mage (fox). Väldigt fina! Båda flickorna föddes i januari 2010.
Dessa flickor är väldigt energiska då de gillar att klättra på gallrets väggar, tak och linor. De är mycket sociala och välkommar en direkt när man kommer in i rummet. Nu när de inte är barn längre så behöver det lite mer utrymme och jag har inte plats för fler burar här hemma.
Flickornas föräldrar är s.k. engelsktypade möss. Detta är den största mustypen som finns. Engelsktypade möss går i princip inte att köpa i djuraffärer och säljs nästan enbart av uppfödare. Far Duneth är en beige satin fox med vågig päls och mamma Ashley är mörk grafitgrå med vit/röd mage samt korthårig och slät päls (de två sista bilderna är på Far Duneth i borgen och Mamma Ashley i rullen).
Tänk på att möss är flockdjur så de måste säljas två och två, eller mer och tas hand om av goda händer - ej som reptilföda! Endast seriösa köpare!
Jag har en musuppfödning hemma så föräldrarna och syskonen kan ses på plats.
Priset är 100kr för båda tillsammans (transportbur ingår ej).
Hör gärna av er om ni har frågor och funderingar.
Mössen hämtas i Kista eller enligt överrenskommelse.
Kontakta Kenneth:
Tel: 070 430 51 91
Epost: kenneth-lantz@hotmail.com
Nån som vet vad färgen på dessa flickor kallas?
Väldigt väldigt osäker på färgen, nån form av blek lilac? Fast jag tycker dom ser tickade ut… Nej jag har verkligen ingen aning…
#7 Näe du, jag har verkligen ingen aning! :P