Takfästen?
Vad använder ni för att fästa saker i taket åt mössen? När jag hängde upp en koja åt dem så använda jag "påsförslutare" eller vad de kallas. Men det funkade inte länge för de gnagde av dem. Jag har märkt att de är förtjusta i att vara högt upp. De brukade t.o.m. sova i den kojan, så glada blev de i den. Så jag skulle vilja fixa något mer hållbart till dem. Tacksam för tips och råd :-)
Mvh Therese

Jag använder sådana där krokar som man har till tex hängmattor och klätterställningar som man köper i djuraffärerna. Dock köper jag numera endast krokarna i järnaffären här hemma så att jag har ett gäng till att ha åt nya saker som ska hängas upp i taket som inte har någon krok från början, som tex hemmasydd hängmatta, vattenflaska(till min Duna-bur som det var med en puckad vattenflaska) och kedjor att hänga upp trästockar(inköpt på djuraffär).
Ståltråd, gem, säkerhetsnålar, kedjor, snören etc… Alla möss är ju olika. En del tuggar på allt mjukt andra tuggar inte alls… Så man får prova sig fram.

Sen kan man ha väluppfostrade möss (läs 1) som kan ha upphängda saker i taket med vanliga snören… som hängmatta, toarullar att klättra i - rep med knutar osv… utan att gnaga sönder snörena så att allt ramlar ner… 

Sen kan man ha väluppfostrade möss (läs 1) som kan ha upphängda saker i taket med vanliga snören… som hängmatta, toarullar att klättra i - rep med knutar osv… utan att gnaga sönder snörena så att allt ramlar ner… 
Ok, det var bra tips. Jag får börja testa mig fram och se vad som fungerar :-)