bottenströ
hej
jag frågade mamma om hon kunde köpa toa lätt och sen när hon kom hem hade hon köpt trä baserat kattströ. tror ni det fungerar lika bra som toa lätt???

jag vet inte om det funger…men många har spån och det är trä baserat så det skulle gå eller hur ?
ok men det är inte spån det är som pellets. ska testa det imorgon
Det är pressat sågspån. Det är ju kanske inte så skönt att boa i men fungerar säkert bra för att suga upp urin :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Såhär i jättevarm sommartid tycker jag inte det spelar någon roll. Man måste byta i burarna hela jäkla tiden.
Så länge mössen inte nyser, får röda irriterade ögon, blir dammiga/smutsiga i pälsen etc kan bottenmaterialet duga.
Jag har själv oerhörda bottenmaterial problem. Funderar på om toalettpapper kanske är billigast o bäst i längden… 
jag har dokumentstrimlat tidningspapper
dammfritt och perfekt att boa med etc, visst de får även lambi toapapper att boa med
Jag tycker det dammar ganska bra när mössen tuggar, boar och gör det där de gör med papper… men som sagt, när man ändå måste städa jämt spelar det inte så stor roll bara de inte blir skitiga av det.
oki här ligger dammet längst nere i strimlarens behållare och det får de inte av mig
mina får inga färska tidningar utan gamla (just nu håller jag på med reklam och sådant från i julas) så färgen hinner torka innan de får det
toapapperet river jag i små bitar innan de får det så det blir inte heller så dammigt men jag städar inte varje dag utan runt 2-3 gånger i veckan beroende på hur mycket möss och vilket kön det är
tack för alla svar =)
mössen gillade det men toa-lätt är bättre =)
men jag har märkt nu när jag flyttat från luft-torra stockholm till luft-fuktiga Malmö att mycket beror på vart man bor och hur klimatet är så vad som är bra i ett område kan vara dåligt i ett annat
problemet med Toa-lätt är det i sig luktar så illa, jag trivs inte med att gå runt i Toa-lätt stanken…
Just nu är det jobbigt även här, har bytt dagligen 3 burar denna vecka…

Jag blandar ofta en del olika, men stl-strö är ganska poppis bland mina gäng iallafall. Båda att boa med, riva sönder, och bära runt på.
Det plus massa hushållspapper.
stl-strö?
Stl kör jag med på, sjuuukt kul att sprätta runt i (och sprätta ut ur buren…) och gräva i hälsar gammelgummorna här hemma :P
men wellpapp… eh…
nåja… jag har köpt kutterspån idag och ska hämta det nu… jäij! (över 25 år sedan jag hade någon gnagare på kutterspån, fyffarao) men tänkte blanda med lite annat också som toalätt, papper, alflis mm.
glodde lite nu på företagets hemsida, det låter ju väldigt trevligt… jag vet ju hur äckligt med ammoniak det kan lukta i ett stall med hästar… om denna STL kan hålla borta ammoniaklukt i ett stall ja då är det banne mig värt att testa på små möss… 

#16 Om du inte gillar det så har du bara förlorat 49kr. Och det kan det ju vara värt att testa för.
Här hemma funkar det på guldhamster, mössen och gerbilerna hur bra som helst
vart köper man stl strö i stockholm, kan inte åka till laxå :o
#18 kostar nog lite mer om jag ska få hit det, hittar ingen prisinfo om STL…

Det säljs på Granngården bl.a och det finns väl i de flesta städer.
Det kostar 49kr för 10kg.
Tack Ullis!