Country från witte molen
Någon som utfodrat sin mus/sina möss med denna blandning någon längre tid och kan tala om hur musen/mössen mår?

Mina tre fröknar älskar den över allt annat.

Ibland vore det faktiskt skönt att ha ett bra färdigblandat foder som man kan lita på!
Älskar mina stora små vänner..

Just nu så blandar jag Witte Mollen med krossad havre, krossad vete, hel havre och lite undulatfröblandning. Har detenitivt gått ifrån de andra blandningarna jag haft innan till mina gamlingar.

Jag ska se om den maten går att få tag på här i stan. För inte så länge sedan köpte jag ngt musfoder som var rätt så bra men när jag såg att flera av "fröna" i kartongen hade ben och dom sprang omkring då slängde jag skiten..

Hedbrant, kommer du till utställningen 1/11 så kommer SVEMUS att ha dem i shoppen till ett bra pris.
Oj vad bra med ett färdigblandat foder som är okej att äta!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
#1 hur länge har dina möss levt på blandningen?

Grodan, jag har haft det nu i 2-3 månader, men helt och hållet i 1 månad sedan jag fick hem de 2 systrarna Zpoted Delilah och Little Zpider från Amaira den 28/9. Ser på gammeltanten att hon håller hullet på ett bättre sätt än innan och har bra vikt dessutom. Jag är defenitivt nöjd med det.
Ok. Låter bra.
Kan du tala om vad pelletsen innehåller exakt?

Det enda som jag kan tänka mig att pelletsen innehåller är vitaminerna och mineralerna som det står i innehållsförteckningen ska finnas med. Mina äter inte all pellets utan lämnar det som de inte behöver.
Vad finns dessa i för storlekar på förpackningarna? 1 kg, 5 kg, 10 kg eller 20 kg?
Vad är priset på detta foder?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Har bara 800 gram här för att sälja i SVEMUS-shoppen nu på utställningar och mässor, tar ca 25 kr för dem. Country Rat i samma märke finns i 20 kg på PWSS för 404 kr.
#12 PWSS köper jag aldrig mer foder ifrån då jag fick hem Kvarnmott från foder jag köpte från dem.
Kan jag köpa 2 såna av dig för se om mina muslingar gillar fodret?
Jag tror det finns 20 kg förpackning av Country Mouse också. Har försökt få fram prisuppgift på en sådan förpackning…

Ska kolla lite med SVEMUSsponsorn som vi fick dem ifrån om det finns möjlighet att köpa om man går via butik.
Båda är ju "komplett foder" för möss. Står det i alla fall.
Det ser okej ut.
Såhär står det (bl.a) på förpackningen:
Country mouse is a complete food for mice. It is composed of a rich mix of 23 different ingredients, including leek, rose hips shells , grass seed, cabbage stems, and a lot of vitamin E.
Ingredients: Graines, vegetable by-products, vegetables, meet and animal byproducts, fruits, vitamins and minerals.
All the ingredients are of the highest quallity possible, 100% natural, without artifical colouring or flavouring agents.
Det står en hel del mer som jag inte orkar skriva av. Bland annat att möss behöver en hög dos av E-vitamin för nerver och muskler. Samt att de inte ska konsumera för mycket av protein och fett.

Fått prisuppgift på Country Mus 20 kg. Det är 373,75 kronor och då får man hämta på plats i butiken som är på Ekerö.

Det var inte hutlöst, men med tanke på att jag för de pengarna får 100 kg säd och en del fröer att blanda själv, fortsätter jag glatt med min hemmablandning.
Tänkte på det där med pelletsen, tror nog snarare att den är gjord av spannmålsbiproduker ed, och sedan är mineraler och vitaminer tillsatt i den. Jag har svårt att se hur man ska kunna göra pellets av vitaminer och mineraler.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#18 Då var det ingen ide för mig då det var för långt bort..
Det var ingen jätteutförlig innehållsförteckning heller, vilket kan innebära att du inte är garanterad samma innehåll från påse till påse. Står det t.ex en viss procent frukt, kan det vara bara päron ena dagen, för att det var billigast på marknaden just då maten tillverkades, och kanske bara äpplen nästa, osv.
/Anneli

SVEMUS hat blivit sponsrade 3 gånger av tillverkaren och det har inte varit någon mängdförändring på de olika innehållen. Det är alltid lika blandning på grönsakerna eller annat i.

Jag litar mer på min egna blanding. Då vet jag vad det är, och då jag fyller på med fröer varje gång jag blandar en tunna, torde det vara rätt färskt, och blir lite olika varje gång.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#22 Okej, det låter ju bra!
/Anneli
Jag rekommenderar endast Country och inga andra färdigblandingar! (Dock är jag inte helt övertygad om att Country uppfyller mina krav och mina möss behov!!!)
Tycker inte att SVEMUS skall sälja någon annan blandning heller!
#25 Mina får hem lite av detta idag men jag har nog ändå ner musli, hirs, alfalafa, sesam frön, linfrön, lite papegojblandning, hel havre, kornkross.

Har ju fått hem två påsar country mouse från utställningen och den ser bra ut tycker jag!
Dock skulle jag hemskt gärna vilja ha en mer exakt innehållsförteckning där det även står vilka näringsämnen den innehåller.
Låter jättebra att du rekommenderar den, Grodan!
Älskar mina stora små vänner..

Någon som vill beställa 1 säck av detta trevliga foder för 400 kr inkl liten förmedlingskostnad på ca 25 kr. Ni bör vara säkra på att ni vill ha det då anmälan är bindande. I nuläget så är det endast i Stockholm som vi får in det till detta pris. Nästa gång så kommer det att vara tillgängligt vid SVEMUS ÅRSMÖTE till våren för de som vill beställa.
Finns möjlighet att dela säck med mig och då är det 10 kg som gäller för 200 kr. Det om man inte har möjlighet att ha 20 kg hemma.
Hämtas tillsammans med mig på plats på Ekerö/ vid Bromma T-bana/T-Centralen.
Beställ senast klockan 8:00 i morgon onsdag 19/11 för leverans nästa vecka. Skicka ett PM till mig eller lämna namn och antal säckar här i inlägget.
#28 Sände pm åt dig.. Mina möss gillade detta men de har även fått min egenblandning ner i det oxå.
Jag har ju kvar fortfarande från utställningen sist, så jag vill inte ha ännu.
Däremot vill jag gärna vara med på leveransen till årsmötet! Men inte mer än ett par kilo högst.
Vill inte använda detta som basfoder - är för mycket som de ratar helt enkelt. Dessa "mystiska pellets" som jag inte vet vad de innehåller, blir kvar, det är för stor mängd av det.
Men jag har det gärna som värdefullt tillskottsfoder och omväxling i maten.

MÅSTE REDIGERA MITT INLÄGG #28. DÅ JAG INTE KOMMER TILL ÅRSMÖTET SÅ KAN DET INTE LEVERERAS DIT. SKICKA MIG ETT PM OM NI VILL BESTÄLLA EFTER ÅRSSKIFTET SÅ LÖSER VI DET DÅ MED BESTÄLLNING.
När är årsmötet då? Vet ni det redan? Då skulle jag också vilja veta.

Som det ser ut så är det i mars som årsmötet blir av.
Puttar upp denna, för att höra återigen om någon gett sina möss Country från Witte Molen en längre period.