Selective
hittade en sån här påse på den lokala "djuraffären" och tänkte väl testa den (blanda i det andra torrfodret förståss). Är det nån här som vet nåt om den? Det är en pelletsvariant
Har inte köpt den än, utan tänkte höra mig för först.
Innehåller fullkornsvetemjöl, sojanånting, korn, hasselnötter, havre, äpple, mineraler, salt och nåt mer (fotade innehållsförteckningen med mobilen, bifogar bilden sen så kanske ni kan klura ut det)
och innehållsförteckningen, jättesuddig bild
Hmm, jag har ingen erfarenhet av den - Däremot har jag något liknande till mina möss.
Ingredienserna kan jag klura ut:
Fullkornsvetemjöl, sojabönsmjöl, korn, hasselnötter (min. 5%), havre, äpple (min. 4%), sojaolja, mineraler, metionin, lysin, salt
Låter väl inte som något toppenfoder, tycker jag..
nej, det verkade vara lite tunt på sädesslagen bland annat, är mest olika sorters mjöl i den… 

Det blir billigare och nyttigare att ge hel/krossad eller grynform av säd, sen tillsätta nötter, frukt och lite fröer själv.
Sojan är nog med för proteinet, ge hellre färska ärtor, lite lax och annat färsk kött.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag har testat ett gäng sådana där blandningar med söta möss och råttor på förpackningarna. Främst för att jag vunnit det på SVEMUS utställningar. Tyvärr har mina djur inte uppskattat det alls.
Medans vi ändå håller på; Jag köpte Versele-Laga's Rat Complete till mina möss. Dom äter det men äter hellre den andra maten dom får.
**
Ingredienser:** vegetabilista biobrodukter, grönsaker, kött och animala bioprodukter, frön, fisk och fisk bioprodukter, Jäst, ägg och ägg produkter, mineraler, olja och fett, FOS, MOS, yucca-extrakt, ringblomsextrakt.
Är detta ett bra foder?
Alltså fråga mig och jag säger nej till allt.
Det absolut bästa fodret är det vi blandar och av all spannmål jag testat är Saltå kvarn bäst. Trist för det är jäkla dyrt…