Augustimusen
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 25/7!!!
Ursäkta den återkommande förseningen
Mouse of the month; August!
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of July!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/7. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!
Jag bryter mot regeln direkt och lägger in en bild på TVÅ möss, en mogen dam med en ung pojkvän. Det är Vattnadals V-Lang som för någon vecka sedan fick träffa sin tilltänkta Vattnadals Zabbio och jag har sällan sett en sådan lycklig och fjäskande hane! Ett citat kommer snabbt i min hjärna; Varför äta kart när det finns mogna äpplen? Och visst kan man se Zabbios lycka när han pussar och pysslar med sin dam :)
Onödigt vetande: Zabbio är en si-ag och V-Lang är en lilac chinchilla. Zabbio fick ett PK vid senaste utställningen :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Det här är min Bigarrå. En av dom första mössen jag fött upp själv och som stannat hos oss.
Det är en ganska tuff tjej men väldigt lugn och snäll.
Hon kommer när man ropar på henne och hon älskar att vara med både ute och inne.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jag skulle vilja anmäla Morakullan´s Ekomus till månadsmusens augusti tävling. Ekomus är en pigg och glad gubbe på 1 år 8 månader. Han bor med en bror, men har levt i ett brödrarkollektiv i hela sitt liv. Bröderna har alltid varit fredliga och goa med varandra, trots det har han små hack i öronen… De bråkade aldrig ljudligt men kunde då och då ha brottningsmatcher, speciellt när någon broder varit iväg någon vecka och träffat dam. Tyvärr trillade den ena efter den andra brodern av pinn här i våras. Först blev den absolut snällaste och goaste sjuk och dog - Morakullan´s Ekonomus. Sedan den näst trevligaste och snart är det dags för Östermus (helbror men tidigare kull) att dö, för han är skruttig. Då blir Ekomus ensam, men jag har förhoppningar på att hans arvsanlag kan spridas för annars går ännu en epok av underbara Morakullor åt intet - Ekomus går att släktforska ända bak till min första muskull. Ekomus är Blue SAX, född 14 November 2008, typen är korsad SVE/ENG och fotot är taget idag.
Väljer att delta med detta foto på Blue :)
Blue är en snäll och lugn liten dam som älskar att mysa i mattes tröja men som blir lite nervös i främmande situationer. På det här fotot var hon utomhus för första gången i sitt liv, vilket var en spännande upplevelse för henne. När hon kom hit var hon skygg och ganska lite hanterad, och hon är mycket speciell för mig då jag har fått se henne utvecklas från en nervös liten mus till ett tryggt husdjur. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
En dag kvar
Här har vi mina två texel töser, som kallas Vallmo och Sympfony här hemma. Dom är väldigt framåt utanför buren och undersöker allt och alla. Uppskattar gärna båda två att bli kliade bakom öronen.
Den ända skillnaden som finns på tjejerna är att Vallmo har en vit svanstipp :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida