Använder du denna transportbur?
Någon som använder denna Transportbur eller har använt för att transportera möss? Vad anser ni om den? Fungerar den att transportera möss i? Hur rymningssäker är den?

Jag har använt den. Dock inte längre än en timma, ingen har rymt iallafall.
Fördelen med den är ju att den är rymlig, får plats med massa bomaterial, toarullar osv att gömma sig i ifall färden är läskig.
Alltid kul att de kan busa runt fastän de reser istället för att sitta ihopträngda på liten yta.
Jag avskyr den. :/
Hälsningar Malin

#2 Varför ?
Mvh Ellenfyrkant
Om man inte kollar locket ordentligt och man inte satt det rätt kan dom trycka upp det.
Om man har stirriga exotiska djur är locket värdelöst för det är lätt att smita när dom ska både i och ur den då det öppnas så "stort" eller ja.. Förstår du?
Möss är ju vanligen lugna och du kan öppna utan att dom kastar sig mot minsta springa i locket.
Hälsningar Malin

Jag har använt den till mina möss. De jag har nu är dock mästare på att försöka ta sig ut från den och pajjade den på några timmar.
Men har man möss som inte gnager på plast så är den toppen.
Hälsningar Malin
Ok, så för kortare transporter kan den funka för vanliga tammöss alltså?
Själv skulle jag inte våga använda den, om jag inte hade den under uppsikt hela transporten. Så längre transporter utan uppsikt skulle jag inte lita på den.
Jag tror att en låda med hål i locket är det ultimata för långa transporter. Jag skulle inte heller använda den här om jag skulle långt och inte hade uppsikt hela tiden, men den funkar bra om man själv ska bära på den, om man bara ska ta en sväng till parken eller nåt liksom.
/Anneli

Snälla möss jag måste ha.
Luckan kontroller jag alltid så den går helt i lås, vare sig jag stoppar i några möss eller en guldhamster.
Däremot när jag skickat iväg möss som jag inte åkt med själv, har jag använt någon utav de som enbartmalin länkade till. För då har jag inte haft koll själv och inte riktigt vetat att den andra personen haft järnkoll.
Men som sagt, jag har inte alls haft några problem med den andra heller.
jag har använtden till möss utan problem, har använt den till en råtta med men då var jag tvungen att ha handtagen uppe för han älskade att butta upp locket trots att man kollade att luckan gick i lås ordentligt

Jag har transporterat två råttor i den UTAN några som helst problem. Inga möss dock. 
Mvh Ellenfyrkant
Nu vet jag varför jag inte gillar de här burarna. Man kan inte se mössen!!! Jag vill ha full insyn.
#12 vart köpte du den? pris? storlek? (nyfiken för att jag aldrig sett denna)
Jag köpte den i Ullared
Kosta 29.90:-, är ca 25x15x17cm (lxbxh)
Bra pris. Ganska liten. Så hur mjuk är plasten?
Jag vill kunna ha en liten lucka att öppna och inte bara hela locket.
Och precis som grodan säger så vill jag kunna se djuren, är det en som är sjuk och man ska iväg till vet så vill man kunna se den hela tiden.
Hälsningar Malin
JAg använder petbox, kan ta bild på min sen. Annars är det en sån som finns i inlägg #6 och kallas där för plastakvarium. 
Skulle jämföra med en vanlig verktygslåda? Ganska hård. Ska man bara ut på en liten åktur så tror jag den funkar.
#17 Jag gillar pet boxar, men tyvärr är locken av mjuk plast som mössen gnager sönder ganska fort. Vi har foton på sådana.
#18 låter bra
Ett tips är ju att sätta nät på insidan så att de inte kan gnaga sig ur. 
Jag använder den, funkat bra för mig ang möss, råtta, gerbil..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#19 Jag antar att du syftar på detta fenomenet? :P
Dock har jag aldrig haft vanliga tammös som lyckats med sådant, dom är ovanligt ognagiga.
Vet dock inte hur det skulle gå om dom suttit där i över ett dygn eller liknande. Då kommer säkert frustrationen fram och även dom ger sig på det.
Men så länge ska dom ju inte sitta där! :P
Har som sagt inte sött på "vanliga" möss som gör så men ajg antar du har?
Gerbiler och Natalmöss(Som gjort hålet på bilden) är makalösa, dom gnager fram sånna hål på max en timme om man inte har koll.
Hälsningar Malin
man kan ju se in till mössen genom transportburen ju, locket är ju genomskinligt så det är ju fin insikt till mössen ju
#22 För mig är inte det en tillfredställande insyn, men ser knappt in.
Locket är inte genomskinligt utan grummligt, du kan se konturer, lite bättre än så till och med, men man ser inte ordentligt.
Om du syftar på buren i inlägg #12 dvs
Hälsningar Malin

Mina möss har gnagt sönder x antal petboxar m de tar sig upp till locket.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
tänkte på burken i #0
#25 Men om man kör kan man inte direkt luta sig över buren, speciellt inte om man är stressad med ett dåligt djur i den.
I petboxarna har du fri tillsyn genom att bara vrida på huvudet ;)
Hälsningar Malin

#14 Åh ! Har de mycket djurtbh. på ullared ? Har aldrig varit där. 
#15 +#16 Djuren kan man ju se genom locket ? O.o
Mvh Ellenfyrkant
#27 De hade inte så mkt som jag skulle önskat, men det de har är väldigt prisvärt. Köpte vattenflaska och matskål för 10:-/st. 
Och det är en lagom dagsutflykt att göra med syrran/kompisen.
#27 Fortfarande inte tillräckligt med insyn som jag skulle önska, om du har den i passagerar sätet när du kör ser du inte djuren ordentligt. :)
Hälsningar Malin
#29 När du kör kanske du bör ha ögonen på vägen i vilket fall som helst. ;)

#28 Ja dagsutflyt skulle det verkligen bli för min del. Det tar sin lilla tid att köra den biten. 
#30 Haha, smart ! *smäll på fingrarna Malin* 
Mvh Ellenfyrkant
#30 bra svar hehehe
#29 jag ser dem väldigt bra men så sitter jag ganska högt i min bil medan passaserarstolen är lågt monterad
jag älskar den transportburen, är inte så förtjust i petlådor det känns så mysigt i en sådan kan inte förklara varför men men, alla har sina favoriter inom transportburar
Ja, alla är vi olika. Tur det. Annars hade livet varit himla trist :P

Åhhhh! Jag som var i Falkenberg för en månad sen! Vi borde ha åkt dit ändå. Det var ju regnigt en dag…
Man kör inte dåligt för att man tittar till sina möss då och då, har du ett djur som är väldigt dåligt är det ett måste.
Det är något man kan om man har körkort, att se även om ögonen är riktade mot vägen.
Den som inte kan snegla snabbt på en mus i passagerar sätet bör inte ha körkort för då kan man inte heller läsa skyltar längs vägen ;D
Hälsningar Malin

#35 De flesta förstod nog att du inte sitter och tittar på mössen hela vägen, ta inte så allvarligt påt.
Den var väl mest ett skämt som smög sig in.
Mvh Ellenfyrkant
Ok, nog om bilkörning - fast det var en mkt bra poäng i a f varför man skall ha transportburar som man kan se igenom lätt - mera transportburefrågor…