vattnadal presenterar Å-kullen

Sen är det några som ska stanna här. 2 hanar, varav en är rätt OK som dutch. Han har bara en kindfläck, och på tok för liten sadel, men det är på gång. Han heter Åberon, och stannar alltså för vidare avel i detta mitt lilla dutch-projekt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Aw..

Så tänkte jag avsluta med att berätta lite om tankarna bakom kullen. Detta är en del av mitt projekt av från det mnaterail som finns, få fram dutchtecknade möss. Jag ger avkall på en hel del, för att få rätt teckning, då jag hittills inte engagerat mig mer än att jobba med det jag hittar i vårt land. Om jag börjar importera, blir det ju lite fusk, kanske…
Mamman är en mycket trevlig hona, snäll med andra möss och mysig och lugn. Hon har haft en stor kull, 15 st. När de var 2 v kullade jag bort en unge, som då var så liten och klen att jag inte ville att den skulle behöva självdö. resten behöll jag, då det inte var så många hanar, bara 4 st.
Pappan flyttade hem hit från Kerstin och Kent samtidigt som en annan hane från dem. Tyvärr kunde de inte flytta ihop, och jag delade honom från honan innan den här kullen, för att hon skulle slippa få en till kull på en gång. Jag såg redan innan hur tjock hon var, och ville hellre göra ett uppehåll.
Tyvärr blev det inte så många tecknade, och inte så många på rätt väg. Kommer ändå att behålla 2 tecknade, en hona som är banded och en feltecknad hane. Sen blev det ju trevliga möss som har rätt färg och juste krull på andra ungar oxå, så en hel del får stanna.
De jag säljer är sådana som rent färg/teckningsmässigt inte passar min avel. Vid 3 v kunde alla sitta stilla i handen och fotas, vilket tuder på att de kan bli fina sällskapsdjur. Är någon intresserad av ungarb ur kullen för sällskap eller vidare avel, kontakta mig via pm eller direkt i tråden.
MVH Elin
Synd att inte en av black tan tjejerna var en pojk ;), jätte söta hela högen.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Åhh jag blev i kär i flera stycken.
Vad är det för kön på Åkay?
Sen är ju Åstbiten, Ånlylove och Åsa alldeles underbara <3

Alla till salu utom #2 är honor, så det är mest brudar den här gången!
MVH Elin
va söta :P
// Pabblo
Ja pojkar har jag nog av just nu känner jag så tjejjer är bra! =)

#21 Du får fundera lite, och sen bestämma dig vad du vill slå till på!
MVH Elin
Ja jag ska fundera lite på transport bara. Och se över vilka jag tänkt ha kvar härhemma :)
Åh, vilka underbara muslingar!
Fastnade för Åkay & Ånlylove
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Härligt med en så stor kull.
Tyvärr är detta exemplet på vad man INTE skall göra. Man skall inte para en Banded med en Dutch. 
Dock blev det ju ett spännande resultat i några av mössen. De på bilden i #10 är ev Capped och det kan vara en annan gen än s-genen som orsakar den.
Åskila var ju det sötaste på länge!
/Anneli
Hon heter Åtilia.