Viva
Dess värre blir inte bilderna bättre än så här, djuren bor just nu i min mors garage/förråd tillsammans med allt jag äger och har i väntan på flytten till mitt nya hus.
Så ingen foto studio här inte :P
Hälsningar Malin
Sött, är det hans syster eller dotter?
Kan informera om att det blir inte så många ungar eftersom A(Y), dominant yellow, är en lethal gen. Alla ungar homozygota för A(Y) dör i fosterstadie och föds aldrig.
#4 Dom är inte besläktade alls.
Hälsningar Malin
#4 Det är som att para vittecknade gerbiler? 50% av ungarna dör i magen om båda förälrarna är vittecknade.
Hälsningar Malin

Finns lethal-gen även hos chinchillor. Men då parar man absolut inte de med varandra. Vet inte vad som gäller generellt hos gerbiler och möss.
De var otroligt lika varandra i färg. Hur söta som helst.
#7 I gerbilvärlden är det väldigt delad mening om det. Vis.sa uppfödare avlar på det då fostrena dras tillbaka och dom anser att honan inte tar skada av det, vissa uppfödare anser tvärtom.
Vem som har rätt? Ingen aning, jag är inte så insatt
Hälsningar Malin
Just dominant yellow finns inte så stort motstånd mot att para två med varandra, däremot finns andra lethala gener samt även könsbundna varianter som vi ser lite mer allvarligt på.
Men dominant yellow är inte så omtyckt pga att mössen blir överviktiga och ej är speciellt livskraftiga.
#9 Där ser man, ja man lär sig något nytt minst en gång om dagen :)
Vi får väl se vad det blir av henne :)
Hälsningar Malin