Scones
Jaa… Undrar om man skulle ta och göra lite scones? Äta lite frukost och vänta på att världen vaknar. ^_^ Mmm… Scones.
Oj vad morgonpigg du är! Jag ligger i sängen ännu, lyssnar på regnet som vräker ner ute och ska nog sova en timme till ;)
Väck mig när kaffet är klart så är du snäll :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

^^' Somnade ovanligt tidigt igår, klockan sex redan tror jag.
Absolut, mjölk eller socker i kaffet? ;) Till skillnad från ogästvänliga Grodan har vi mjölk här. ;P
På tal om det… hur sjutton gör man scones utan mjölk? o_o
Nänä, svart kaffe ska det vara så klart :)
Men scones…gör man det på mjölk?

Så klart. Jag är ju te-drickare själv, så jag är lite dålig på det där. ;p
Jao… i de recept jag använt i alla fall. Smör, mjöl, bakpulver och mjölk. Jag tror jag tar mindre bakpulver nästa gång… Det smakar alltid så mycket bakpulver om scones. =/
Gud, det var så länge sedan jag bakade scones så jag har glömt att det är mjölk i dem. men det har nog inte grodan ändå iof.
Jag bakar mest matbröd i form av rågsiktskakor här hemma (på mjölk) och förra året hade jag lite dille på dinkelbröd. Nu har jag köpt hem durumvete för att göra mer sydländskt bröd med soltrokade tomater och oliver. det är så gott till soppor och grytor, mums!

Nej, man kan säkert ha vatten i också så det har nog hon.
Ahh. =D Vad kul med lite mer spännande bröd. Dinkel och råg och oliver och soltorkade tomater! Här blir det mest simpla kuvertbröd. Onyttigt, vitt och gott. ^^'
Det går suuper att göra scones på vatten och veg. smör! (jag är vegan så jag har gjort det massor av gånger) 
Jag och en kompis testade en gång att göra halva smeten "som vanligt" och halva vegansk. Jag kunde såklart inte testa men min kompis smakade båda och sa att hon inte kunde känna någon skillnad! Har gjort detsamma med lussebullar - med samma resultat :D
Jag använder vatten istället för mjölk. Sedan använder jag inte vitt vetemjöl o så har jag i massor med fröer o annat mums…
Åh, jag orkar inte baka nå scones idag… min ugn här är så jäkla dum också så man måste passa hela tiden så det inte bränns…
Jag la mig 22 nångång igår o sen inatt kl3 när jag skulle morgonsurfa va mitt internet nere pga en obetald räkning… skumt, så jag fick vänta till kl 9 innan jag hade fått igång det igen…
intresseklubben antecknar

#7 Jaså? =D Det är bra att veta ifall man inte har mjölk hemma nån dag.
Det är lite som med "mandelbullar" som är vego-köttbullar man kan göra själv. Ingen smakskillnad alls från vanliga köpta köttbullar. Möjligtvis att de är godare då. Annat är det med Cola och Pepsi…
#8 Ahaa. Då förstår jag att de är godare än mina. ;)
Bah, det känns som när jag ska göra kladdkaka. "Happ… fortfarande bara smet… jag ska bara titta bort en sekund då… OMG VA!? Den är genombakt! X_X"
Vilken ångest. T_T Inget internet är ju en mardröm. Det hände mig också (skumt nog också klockan 3) en gång. Men vi ringde in och betalade så var det tillbaka redan klockan 4. Vad ohövligt långsamma de var på ditt bolag. =/
XD Yes! Allt nedskrivet.
#11 hehe… de är rädda om mig… jag har varit kund länge
men ev är jag det inte så länge till… vet ej hur det blir på nya stället

Ahaa. Det är som ellos är med oss. ^^ Vi har alltid en stående skuld på 200-600 kronor. Men eftersom vi alltid köper mer och betalar av så klagar de inte. Hihi.
#13 men den här obetalda räkningen var en konstig sak och inget jag visste om… jag är skötsam o betalar alla räkningar nämligen! 

Jo, det var samma när vårt internet försvann. Men då var det för att vi hade betalat in för nästa månad eller nåt, istället för den föregående. o_0
Jag betalar helst i sista stund. X3
Du något helt annat, eftersom detta är en chattråd i a f. Har du lust att skriva en artikel till mus-ifokus?

Jag har faktiskt tänkt på det, och funderat runt vad jag skulle kunna skriva om. Men det skulle jag absolut vilja göra. Är bara lite orolig för hur arbetsbördan blir efter att skolan börjar, men det borde inte vara nåt problem. Jag går ju natur, så jag kan ju lämna in artikeln som uppsats också. =)
När börjar skolan då? Nästa vecka? Du verkar så skrivglad så ett enkelt ämne kanske du kan avverkar på några timmar… hehe (fast jag hade ju eg inte tänkt be om något enkelt)

Yup, måndag nästa vecka. Ja, men jag är mer pedantisk när det gäller sådana saker så därför skulle det kunna ta mer tid än ett inlägg här. 
Men, det är ju ändå fyra dagar kvar så jag borde ju ha kunnat skriva klart något tills dess.
Ok, jag förstår. Jag är väl lite sån också, därför publicerar jag ingenting istället… jäij!
Vi behöver i a f spännande Artiklar om näringslära, vad säd, fröer, nötter innehåller mm.
Tror jag ska baka scones sedan till en sen frukost. Behöver dock införskaffa mjöl.

Näringslära, okej. Jag får googla runt lite. Ska jag skriva lite om de vanligaste typerna då? Vad som är mer fett, vad som är fett men väldigt nyttigt, och så?
Nötter:
Mandel
Hasselnöt
Cashew
Jordnöt
Valnöt
Frön:
Solrosfrön
Negerfrö
Hampafrö
Hirsh
Säd:
Korn, Havre, Vete, Råg
Skippa
- jordnöt - det ska möss inte äta och inte vi människor för mkt av heller
- hampa - på tok för fett, möss kan inte banta bort den fetman
annars ser bra ut, jo sesamfrö med skal, pumpafrö, bovete, dinkel + nåt mer som jag inte kommer på nu…

Yes. Då skippar jag dem och lägger till de du nämnde.
#24 men kolla gärna lite i gamla matartiklar för att få tips
min hjärna funkar inte så bra jsut nu, jag somnade ju aldrig inatt så ska bajja dågg o sen vila en stund innan det lbir riktig morgon här

#25 Det ska jag göra.
Förstår precis, gjorde ju samma sak här om dan. Hjärnan blir mos. Hoppas du får sova, eller iaf vila gott en stund då. =)

*Sitter och forskar* Hihihihi. XD Jag har aldrig kunnat hjälpa att skratta när jag läser om fria radikaler! Jag ser en massa punkare som springer runt och härjar.

o_o;; Det här börjar bli ett väldigt… väldigt långt projekt.
#27 hehe
#28 ja, det kan bli låååååååååååååååångt om du inte klarar av att korta ned… MEN vi vill gärna ha en uttömmande artikel
glöm inte ange källor!!!
Och UNDERBART att du nappade! 

Ja, det är väl bättre med en massa info och sen krota ned en lite info och sen behöva lägga till antar jag. =)
*Headdesk* jag glömmer ALLTID det! Nåja, tur att jag är för lat för att stänga ner flikar jag använt.
^^'' Nu får vi bara se om jag klarar att avsluta det.
YAY FÖR DIG HYEONMU!!! (hyenamus fick jag det nästan till, tror vi har ett nytt nickname till dig XD)
#30 Sant.
Åh, klart du måste kunna avsluta det. Vi är såå förväntansfulla.

#31 XD Jag gillar Hyenor så det är a-okay för mig.
Jao, pga tillskott i familjen (en kissekatt! =D) har jag liite mer fullt upp än jag tänkt mig. Men jag hoppas ändå få klart det till typ den första september. Frågan är om jag ska skicka det påbörjade nu och se om du tycker det ser helknas ut? ^^''
#33 Om du tror att du kan fullfölja projektet helt så väntar jag ju med att få se den färdiga artikeln.

#34 T_T Men- men-… tänk om den blir jättedåliiig. Naj! Nu blir det hjärta och själ i - då får den inte bli dålig! >=[
#35 det kommer säkert bli jättebra, tat lugnt 
#35 tänkte färdig faktamässigt. Pula med stavning och annat kan jag göra.