Mus iFokus

Mus

Etiketter: matutfodring
Läst 893 ggr
Ceciliaolucifer
0

Vad ger ni för protein till pygmer?

Jag är nyfiken på vad ni pygmemöss ägare ger för slags protein till era små? och hur ofta? Skrattande

Ratata
0

Jag puttar lite här då jag också är nyfiken. Har inga pygméer ännu, men kommer nog bli stolt ägare inom en snar framtid :D

Jag hade tänkt (just nu, kanske ändras sen när jag faktiskt får hem mössen) att blanda i lite frystorkade kryp i fröblandningen, samt ge levande mjölmask några gånger i månaden.

KerstinL
0

Vi ger våra mjölmask och ibland små syrsor (frystorkade)..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Ceciliaolucifer
0

Här diggar inte inläggen tätt ;)

Jag har tidigare gett mjölmask 3gg i veckan,
Mössen har alltid tillgång till krossat proteinrikt torrfoder
Torkade räkor, Gammarusblandning och diverse kryp som säljs till reptiler på burk.

Idagsläget får pygmeerna mjölmask nästan varje dag, jag lägger fram lika många mjölmaskar som det finns möss.
Givetvis finns det torrfoder, torkade räkor och gammarusblandning blandat med fröerna.

Hoppas att fler svarar :)

enbartmalin
0

Jag ger mina pygmemöss fri till gång av småfröer. Utöver det får dom mjölmask ibland, barnmats efterätter (alltså mosad frukt) är super poppis här hemma, diverse frukter osv.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytagen bild på en av mina gammlingar :)

Hälsningar Malin

Ratata
0

#5 Åååh, så söt! <3

Ceciliaolucifer
0

Skrutten :) hur gammal? :)

enbartmalin
0

#7 Hon är över året nu :)

Hälsningar Malin

Ratata
0

Tänkte kidnappa tråden lite och kolla om någon här vet hur det är med att ge ost eller andra mejeriprodukter till pygmémöss? När jag hade möss och råttor vad ost väldigt uppskattat, så jag undrar om det kan vara bra att ge det till pygmemöss också? Nu skulle detta inte vara någon standardmat utan något man ger då och då för att omväxling förnöjer :)

Ceciliaolucifer
0

#9 Jag har ingen aning faktiskt. Det finns inte så mkt information om dom men i naturen så lär dom inte få tag i ost eller andra mejeriprodukter. :)

Grodan
0

Är de inte precis som tammöss, allätare och kan äta allt?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️